*LillaMeg* Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Er det vanlig? Huff.. Er ikke så masse, bare litt, og jeg har ikke vondt.. Burde jeg kontakte lege? Grunnen til at jeg spør, er at jeg har null erfaring med dette, og sist jeg ringte legen, for å høre om en time, så sa ho kontordama at jeg ikke trengte en time på leeenge.. Jeg fikk ikke engang komme å snakke om ting jeg er redd for, eller noe.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Hvor langt er du på vei? Blødninger trenger ikke være farlig. Det kan være f.eks. festeblødning eller bare såre slimhinner som blør litt (f.eks. etter samleie). Men dersom det øker og du får smerter så er det grunn til å kontakte lege. Det er nok dessverre vanlig at man ikke får komme til lege før uke 9-12 hvis ikke det er noe spesielle medisinske årsaker til at du bør få en time før. Hvis du føler deg usikker i fht blødningen, så ta kontakt med lege. I verste fall kan du bestille time hos privat lege/gynekolog og ta en UL-undersøkelse der. Lykke til!
*LillaMeg* Skrevet 1. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2009 Om man har såre slimhinner, svir det da? Vi hadde nemlig sex igår, og har svidd etter det.. festeblødning er vel ikke så sent? Huff, er ikke masse da.. bare litt smått.. Er ca. 5 uker på vei..
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Ikke festeblødning, men høres ut som såre slimhinner i og med at du beskriver det som litt sviende også. Og så lenge det ikke er mengder med blod, men bare litt spor, så er det nok ikke så ille. Men jeg er ingen lege (bare sykepleier) og jeg sier bare det jeg tror ut i fra hva du beskriver. Er du usikker så kontakt lege. Se det litt ann utover dagen og hvis det gir seg er det nok ufarlig.
*LillaMeg* Skrevet 1. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2009 Sykepleier er bedre en ingenting.. Takk for svar.. Skal se det an utover dagen. Det er ikke mengder, bare smått.. Og det svir, håper det bare er såre slimhinner..
Molait Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 ikke uvanlig å blø etter samleie. Og ikke uvanlig med litt småblødninger. Om du ønsker å komme inn å snakke med noen ift frykt og spm du måtte ha så kan du ringe på helsestasjonen. Er ofte greiere å snakke med helsesøster eller en jm. De har hellerr ikke så stramt tidsskjema som en lege. Vanlig er kontr uke 11-2 og 8 kontr gjennom svangerskapet. MEN du bestemmer selv om du ønsker fler og hvor og sånn. Så du kan og fint bestille til lege om du ønsker det. Men det blir nok ikke fyllt ut journal og søkt omfødeplass så tidlig. Men en legetime kan du jo bestille deg likevel. anbefaler uansett hs.
*LillaMeg* Skrevet 1. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2009 Bra at det er normalt etter samleie da.. Helsestasjon var et godt råd, tror jeg skal ta meg en tur dit. Er kanskje litt mindrer stress en lege, og jeg får jo svar på spørsmålene mine der..
jannesofie Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 hadde det samme probleme, att det kom blod etter sex, jeg fikk jo heelt panikk. Kom liksom ikke mye blod, var bare litt rosa farget på en måte..
vårsolmamma Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Hei.. skjønner hvordan du føler det. Jeg har blødd masse,- en hel pakke bind på en dag,- ble kjemperedd. Trodde ikke dette kunne gå bra. Ringte legen, og han ble skeptisk,- sendte meg videre til sykehus og ul. Tenkte at her var det ikke håp,- ble så rørt når jeg så det lille hjerte banke. Han sa alt så bra ut, men kunne ikke gi meg noen svat. Neste dag ble det ennå verre med store levrede klumper,- ringte legen igjen,- så sendt til sykehus og ul. Og fremdeles var det liv Så selv om det ser svart ut kan det gå bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå