EnNySpire:) Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Babyen min er ikke større enn 9 dager gammel, men han sovner ikke i sengen sin. Han skal bare ha pupp hele natta. Er det normalt? Tror dere han får for lite mat? På dagen er han veldig fornøyd egentlig. Men han er ikke en baby man bare kan legge ned og som sovner av seg selv. Her er det evig vugging og slit før han sovner, så jeg får gjort veldig lite om dagen. Jeg storkoser meg, men syns den puppinga hele natta tar på. Noen som har noe råd?
svirrehodet Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 slik var det i begynnelsen her også.. de 3 første mnd gikk bort til amming, soving og byssing.. det roer seg etterhvert. kanskje om 2 dager, kanskje om 3 mnd... bare ikke tenk på hva du burde ha gjort, ikke legg planer, bare la alt gå som det gjør og så får du bare være litt zombie i begynnelsen heeelt normalt! ellers kan du også lage reir til han i sin egen seng. Vi trilla han i søvn i vogna, og trilla han deretter inn på soverommet vårt...
Tyren78-09+12 Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 høres kjent ut ja. Her blir det heller aldri ro hvis jeg bare legger han ned uten at han sover først. I går prøvde vi noe nytt som funka!(hvertfall i går..håper det fortsetter). Vi la han i vogna på stua når han sov. Så trilla jeg han bare på soverommet når vi skulle legge oss..dermed sov han til neste amming. og etter amminga la jeg han ned igjen...og venta bare på skriking..men neida..han sovna igjen faktisk! Så idag er mor litt mer uthvilt enn hun har vært før. Min baby er 1 uke gammel. men ser ut som at vi får det igjen pp dagtid..hehe.. han er våken og sutrer hele tida nå..legger han til pupp..så er det stilt en stund..men når jeg legger han ned på skinnet/teppet på gulvet så våknern med en gang og griner. Smokken vil han ikke ha riktig enda..men prøver å få han til å ta den. Så du er ikke alene nei! Prøv nye metoder! kanksje det funker!
Varm melk med honning Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Det er helt normalt. Min gutt som nå er ett år, slapp ikke takket i puppen før han var ca 3 mnd. Babyen din er bare 9 dager så la han få være baby og ikke forvent så mye enda.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Her var det ikke pupping hele natta, men LYS våken hele natta...Jenta mi hadde en heeelt skrudd døgnrytme, og ville aldri ta natta før nærmere kl 04 de første 2 mnd....Så jeg vet hvordan du har det ihvertfall- kjiiipt! Ang søvn, så er det også helt normalt at så små babyer ikke klarer å finne roen selv, så byssing, trilling eller bæring må man nesten bare bli vant til først som sist! Bæresjal/ bæresele kan være en god investering; de sovner ofte veldig greit oppi der, også får man armene fri til å gjøre husarbeid osv. Om du har nok melk er det ikke så lett å si noe om; den eneste måten man kan få sjekka det på, er å dra på helsestasjonen og veie ham for å sjekke om vektoppgangen er bra=)
Kystrøya Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Helt normalt når de er så små visstnok. Han er jo helt fersk enda, så dette er jo hans måte å få igang produksjonen din på. Min er 5,5 mnd nå og holder fortsatt på på dette viset. Angående det å få gjort noe så anbefaler jeg og bæresjal. Jeg bar minstemann i sjalet dagen lang fra han var nyfødt til han var nesten 4 mnd for det var eneste måten å få han til å sove på. Så kan du gjøre som lykkeli sier. Dra på helsestasjonen og vei han før og etter ammingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå