Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Jeg vasker hendene på meg selv og ungene som en selvfølge før måltid, før matlaging, ved toalettbesøk, etter vi har vært ute ol. For meg har dette vært en selvfølge og en rutine så lenge jjeg kan huske, men det er tydeligvis ikke normalt. Når vi er i åpen barnehage er det kun 1/3 som vasker hendene før måltidet, Når vi har besøk av venner med barn og er ute i sandkassa/tur i skogen osv vasker INGEN hendene når vi kommer inn, heller ikke før måltidet senere. Vi har toalett vegg i vegg med stua vår og etter ungene er ferdige på do sender foreldrene de bare rett ut i stua uten vask av hendene, de selv skyller dem raskt (hører det tydelig uten å høre etter om dere skjønner). Det er kanskje ikke så rart at noen er mer syke enn andre? Og at baktererier virkelig sprer seg fort. Er jeg overnøye? Hva er vanlig hos dere og er dere mye syke?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Vi er ikke så flinke med å vaske hendene, men vasker selvfølgelig etter dobesøk. Vi er "aldri" syke.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Jeg synes ikke du er overnøye, jeg har også vokst opp med sånne rutiner og vet at barn gjør dette i barnehage og lærer om det på skolen. Det hender vi glemmer oss etter å ha vært ute og før måltider, men prøver å være like flink som deg. Tror det er en selvfølge at det blir mindre sykdom hvis alle følger dette. Kanskje blir folk flinkere nå i svineinfluensa-tider.
Faylinn Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Etter dobesøk burde være en selvfølge! Men jeg vet at noen, spesielt menn som "bare har tisset" ikke bryr seg videre om det.. Vi vasker oss når vi kommer hjem fra barnehage / jobb / butikk / ute, men vasker ikke nødvendigvis hendene igjen på barnet før måltid da. Som regel er det jo ikke lenge siden siste vask. Vi voksne vasker oss stadig vekk fordi vi skifter bleier, lager mat til babyen, skyller en melkeflaske etc, så jeg er helt uttørket. :-) Eldstemann som går i bhg har vært mye syk siden han begynte i bhg for snart et år siden, men var ikke det før han begynte! Helt klart at bakteriene kommer derfra, men det er vel vanskelig å unngå selv om de vasker henda før mat. Jeg er veldig sjelden syk selv om alle tre gutta mine er det, men barn har jo mindre imunnforsvar, og tydeligvis mannen min også for han vet jeg vasker seg mye.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Måtte bare telle i stad og det ble faktisk 6 ganger på 30 minutter. Først skulle jeg lage mat til guttene så da vasket jeg jo hendene(1), etter maten ryddet jeg bort og vasket bordet og da vasket jeg hendene etterpå (2), så toalettbesøk (3), så bleieskift på minten (4), så nattbleie på eldstemann (5)(pusser tennene innimellom så da må jeg jo nesten ha rene hender), satt på en vaskemaskin så vasket hendene etter å ha tatt på skittent tøy så klart (6). Jeg er aldri syk jeg heller. Var sist syk på barneskolen og det er jo lenge siden må (er 26).
Raych Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Vasker alltid etter dobesøk, og helst før mat. Ellers er vi nok ikke de flinkeste vaskerne:) Vi er aldri syke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå