Gå til innhold

Våken i timesvis hver natt - 7mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen er våken i minst 1,5 time hver eneste natt, og har vært det egentlig siden fødselen. Som nyfødt var det greit og naturlig. Hun sov bedre en stund, men de siste 3 mnd er det på an igjen. Hun er så veldig våken og om jeg ammer eller ei spiller ingen rolle; hun er like våken og like blid uansett. Bare så overlykkelig for å se meg.

Hun holder storesøster på 2 som skal i barnehage og pappa som skal på jobb våkne også. Vi er alle helt på knærne, men ingenting ser ut til å hjelpe. Amming/ ikke amming, eget rom/ samme rom, nattlys/ helt mørkt, går inn med en gang/ lar henne styre på til hun griner....

Noen andre som har opplevd dette? og hva gjorde dere med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, i timesvis du :) Jenta vår på litt over 7 mnd og 9 dager er også sånn om natten. Eller, hun våkner etter ha sovet i 3-4 timer, så kan hun ligge lysvåken i opptil en time eller lengre. Det eneste om hjelper hos oss når hun ligger og prater osv er å ignorere henne, og fortsatt markere at det er natt! Dvs at døren er igjen og at det er mørkt på rommet. Hvis smokken er ute av munnen, stikker jeg den inn igjen og brer dyna over henne hvis hun har sparka den av seg. Men, er dette før eller etter dere legger dere? Hvis ungen vår våkner før vi legger oss, sitter vi i stua for å la henne ligge alene på rommet. Hun merker liksom når vi er i samme rom, og da vil hun hvertfall ikke sove! Ellers har jeg ikke flere gode råd, men lykke til :) Det ordner seg nok!

Skrevet

Forresten, ser jo at dette er etter alle er lagt seg! Hvis puppen ikke hjelper hos oss, og hun virker litt sulten bruker vi å gi henne en flaske iløpet av natta/tidlig morgen. Da bruker hun å sovne etterhvert..

Skrevet

Vi har det på samme måten her.. Vet ikke hva vi skal gjøre med det. Men nå prøver jeg å forandre litt på dagen i håp om at det skal forandre natten. Hvor mange lurer sover hun om dagen? Kan du justere noe der? Hvordan er det med spising på dagtid? HS sa her at det var viktig å få inn mye mat tidlig på dagen og heller la siste faste måltid være senest kl 17. Mye mat i magen kan visst gi urolig søvn. :)

Har du prøvd velling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...