Gå til innhold

rosiner og annet snacks.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye rosiner og andre søte ting lar dere ungene få i løpet av en uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett ingenting. Skjer en sjelden gang at hun får rosiner når hun ser barne-tv på lørdager. Men hun ber jo ikke om det og vi glemmer det som regel. Andre søte ting gir vi ikke i det hele tatt. (godterier) Det blir nok av det når hun blir større. 18 mnd nå.

Skrevet

Vi var superstrenge fram til i sommer da jenta vår var 20 mnd. Hun hadde ikke smakt godteri og nesten ikke spist is, kjeks eller annet snacks. Hadde holdt oss til rosiner og annen frukt som snacks og selv det var sjeldent. Men i sommer ble hun introdusert for godteri da vi var på ferie i Hellas, de ville gi henne kjærlighet på pinne overalt og hun fikk selvsagt en del is og¨så.

Nå er hun snart 2 år og dessverre synes hun ikke rosiner er særlig interessant lenger nå som hun har oppdaget at det finnes bedre saker.

Jeg har sluttet å "stresse" sånn med det og lar henne få litt godteri på lørdager. Vi er strenge på at det er bare på lørdager og hun får da f.eks:

1 kindersjokolade eller et kinderegg

3-4 Tom&Jerry kjeks eller bokstavkjeks

3-4 gelegodter

Saft og brus får hun nesten aldri, det er kun hvis hun har feber eller det er vanvittig varmt ute og det er viktig å få i henne mye væske.

Skrevet

frukt hver dag i forbinelse med måltider

rosiner en gang i blant

smoothies en gang i blant

is, sjokolade en gang i blant (når vi selv har)

Egentlig veldig sjelden , men får smake.

1,5 år

Skrevet

Synes noen av dere er litt vel kjipe ;) Skjønner at det er for ungenes beste, men jeg har i alle fall ikke noe problem med å la småen få en bolle hvis alle vi andre får i kaffebesøk. Eller la han smake litt cola dann og vann. Det er jo helheten av kostholdet som er viktig. Og det er jeg nøye på at må være sunt og variert!

Skrevet

Guttungen(17 mnd) får alltid smake om han ber om det når vi har noe godt. Og det har vi sjeldent i grunn.. Om det er vaffler, is, sjokolade, boller, kjeks... Det er snakk om å SMAKE, ikke la han sitte og mummse som han selv vil :)

Brus fikk han smake en gang, men det var IKKE noe godt, noe som passer meg fint.

Rosiner er han veldig glad i, og det får han innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...