Gå til innhold

gruer til den dagen jeg evt mister melka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt fyller 3 mnd om 4 dager.

Har prøvd å få han til å ta flaske litt sånn inne mellom..

Men han nekter.. skjønner liksom ikke åssen han skal suge på den, samme gjelder sutt..

Noen som har opplevd det samme eller har forslag til hva jeg kan gjøre??

Har prøvd stort sett alt av flasker og sutter.. min melk, ferdig nan, pulver nan..

takk for alle som svarer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på 7 mndsom fortsatt ikke tar flaske eller smokk. Bare biter på dem. Han tok flaske en liten periode rundt 3 mnd da.

Det jeg skulle si er at du ikke trenger å bekymre deg. Du mister jo ikke melken. Jo mindre man bekymrer segjo mindre sjans er det for at melken skal bli borte. Og så lenge du ammer og ikke gir flaske så blir jo produksjonen opprettholdt.

Om det nå skulle skje at du ikke kan amme mer, pga sykdom ogmedisiner eller noe, så tar han nok flaske likevel etter noen timer. Har aldri hørt om babyer som har sultet ihjel fordi de ikke ville ta flaske. Da kan man joeventuelt prøve å gi med kopp eller sprøyte eller med skje.

Det går nok uansett bra skal du se:)

Skrevet

Ingen av mine barn vil ha smokk eller flaske. Heldigvis har jeg masse melk når de spiser:) Jeg får nesten ingenting ut de gangene jeg har forsøkt å pumpe.

Om du skulle bli syk og miste melken vil barnet ditt få mme enten på skje eller kopp.

Skrevet

Jeg har et lite tips her som i hvert fall fungerte på min baby.

Pappan var hjemme alene med ham og skulle gi med flaske, og han nektet plutselig å ta flaska (han hadde gjort det tidligere da vi prøvde). Etter lang tid med skriking og desperate forsøk på å få ham til å ta flaska (han var kjempesulten stakkars...) så sprøytet han inn melk fra flaska ved å klemme på tuten inn i munnen, og når babyen skjønte at det kom melk fra den så begynte han mot slutten å suge selv (etter at pappan hadde sprutet inn nesten hele flaska), og etter det har det faktisk gått greit. Vi må fortsatt minne ham på at det er melk der ved å sprute inn, men han forstår det fortere for hver gang.

Dere har kanskje prøvd dette selv, hvis ikke er det verdt et forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...