Gå til innhold

svineinfluensa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

etter å ha pratet med søskenbarnet mitt i dag er redselen min for smitte og abort nok så borte, hun har hatt svineinfluensa nå, og hun er 11 uker på vei.. hun har kronisk sykdom som er et problem i seg selv for graviditeten, og hun har fortsatt en spire i magen...

desuten, om man har gått helse og sosial og barne og ungdom (og husker lærerbøker) så vet man at risikoen for at man aborterer under svangerskapet er størst om man har en sykdom man ikke vet om, eller at man ikke følger opp den.. eller om fosteret ikke er leve dyktig...

ene venninna (som vi er leieboer hos) har fått svineinfluensa, og klart, henger ikke oppå henne, men jeg føler meg trygg nok..

klart, det er ikke noe godt om man først mister, men om man tenker kun negative tanker om at man kommer til å SA, så vil man ende i deprisjoner, og man kan øke sjanser for SA pga tankene.. bedre å være positivt innstilt og være glad for det man har her og nå :-)

Annonse

sørr er visstnok ikke ifluensasymptom:) (enten det er svin eller vanlig) Snørr err forkjølelse. (sa en sykepleier til meg)

så da kan man vaffal slappe av ift snørrunger og dem er det mange av nå.

Man kan jo kanskje ha influ OG være forkjøla da men... Generelt har man ikke snørr.

Var hos legen nettopp nå for å få avkreftet at det er svineinfluensa jeg har. Og jeg ble beroliget. Hun sa at det er farligst for de med stor mage og større blodvolum (de som er kommet lengst i svangerskapet) enn for meg som er bare 8 uker på vei. Jeg fikk bare diagnosen kraftig forkjølelse og bronkitt. Godt å vite. Men jeg føler meg ikke akkurat noe friskere fordet. Junior som har vært syk et par dager lenger enn meg ser ut til å ha det mye bedre nå, det er jo en trøst når man sitter med nesa i en klut, har høy feber og med svangerskapskvalme i tillegg. Mange som har det som oss, men som tror de har influensaen. Det er for mye skremsel i media etter min mening. Håper vi slipper unna jenter!

Det er riktig at det er de som går siste del av svangerskapet som er mest utsatt. Dette fordi det farligste med svineinfluensaen er når lungene blir affektert, og lungekapasiteten er jo ofte litt redusert når man blir stor.....

Tror bare man kan ta sine forhåndsregler og prøve å slappe av... (-: Det vil helst gå bra hvis fosteret ellers er levedyktig og mor er frisk.

Vi får krysse fingrene (-:

• 2 uker senere...

Hei.

Kom hjem fra Tyrkia i går, ingen av oss har noen symtomer ennå i alle fall. Tror nok det er i norge at det er slik hysteri på dette. Ingen som tok noen forhåndsregler i det hele tatt. De på resturangene tok imot oss med ett håndtrykk, også norske resturanger, så det går nok bra med denne sykdommen også.

Lykke til alle sammen.

Gravide som har blitt alvorlig syke og dødd av svineinfluensa har også hatt lungebetennelse. Man får visst nok lett lungebetennelse av denne type influensa og det kan selvfølgelig være veldig alvorlig for gravide med store mager og økt blodvolm (man får pusteproblemer). Feber er jo ikke noe bra for den lille i magen, men normal så kan den holdes i sjakk med paracet.

Annonse

De første som får denne sprøyten er de som arbeider innen helsetjenesten, men det store spørsmålet er jo om de er pålagt til å ta den eller ikke. Har en venninne som arbeider der, hun skal ikke ta den. Den er jo ikke utprøvd og det er noen stoffer der som ikke er bra for kroppen vår. Jeg skal ikke ta den, har jo ikke peiling på om det kan skade oss i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...