Monajenten Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Haha, ja akkurat på omelett er jeg håpløs! Enten blir jeg svidd eller så ender den opp som eggerøre:-s Nå skal jeg altså lage omelett til lunsj i morgen, og vil veldig gjerne at den skal være normal:-s Help me please??!
Monajenten Skrevet 31. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 31. august 2009 Altså, det må da være NOEN her inne som kan lage omelett? :-O
Den Blå Engel Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Første bud er å ha en non-stick stekepanne, aller helst med lokk. Slå sammen egg, og ha oppi 1 ss vann pr egg, og litt salt. Hell eggeblandingen oppi panna. La dn stivne såvidt, og legg over fyll. Det kan være grønnsaker (purre, sqash, løk, paprika, bønnespirer- alt du vil), og kjøtt av ulikt slag (bacon, kokt/røkt skinke, salami). Ost kan også være godt. Skru varmen ned, sett på lokket, og la den stivne. Bret evnt sammen på midten før den stivner helt.
Sik Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 til en stekapanne, bruker jeg 3-4 egg, en skvett melk (definisjonen av skvett er jo relativ! vann går også bra) men ikke mer enn 1 dl, iallefall, så krydrer du med det du liker, feks pepper, litt tørka oregano ol. smelt smør i panna, og ha den på middels varme, eller tom litt lavere temp, hell over eggene som du på forhånd har vispet godt sammen. nå kan du ha oppi andre ting, som løk, tomater, kokte poteter i skiver/biter, paprika, alt du måtte ønske! gjerne litt ost! viktig: legg på lokk! har du ikke lokk, funker et dobbelt lag med aluminiumsfolie! la det steke til du ser at omeletten har "satt seg" dvs ikke lenger er flytende på toppen, da nærmer den seg ferdig! tar litt tid, altså. har ikke tatt tiden, men regn med at det tar muligens 10 minutter (er usikker på tid, så sjekk med gjevne mellomrom!) og vips, goood omelett!
It's all about me Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Stek den under lokk på litt over halv varme. da pleier den å bli bra hos meg iallfall. Og så liker jeg å ha masse smør i panna.
Gjest mphs Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Blander egg, melk/fløte og krydder. Har en teflonpanne på høy varne og har i skinke kuttet i små terninger. Når de er passe stekt har jeg over eggeblandingen. Rører i den til den er passe klumpete men fortsatt fuktid. Skrur med platen til ca. halv varme og dytter blandingen over på den ene hanvdelen av pannen og lar den sette seg der. Hvelver omeletten over på et fat eller talerken og der har man en fin halvmåneformet omelett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå