noem85 Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Ville bare høre med dere der ute om deres erfaringer med nattpose. Har gått til innkjøp av en på h&m, men har ikke begynt å bruke den ennå. Diskuterte litt med gubben, og han mente at det ville bli det samme som å ta på ungen en tvangstrøye ( kanskje litt drøyt men). Hva mener dere?
Ooops I did it AGAIN Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Har ingen erfaringer, men tenkte å kjøpe:) Er IKKE som å bruke tvangstrøye, men som at barnet har dyne over seg hele natta og ikke kan sparke av seg uten at foreldrene opdager det og ligger kald:(
mamazon <3<3<3 Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Det er ikke en tvangstrøye (armene er jo helt fri), det er derimot noe av det mest geniale jeg har kjøpt, og både storesøster på 2 år og lillebror på 5 mnd sover søtt i posene sine.
Nagilimia Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Vi kjøpte den fordi han sparket av seg dyna om nattan, ble kald og våknet. Etter vi begynte å bruke den sover han mye bedre. Han kan fint snu seg i den, han ligger på siden, men ikke like enkelt og snu seg over på magen. Tror ikke han opplever den som en tvangstrøye, men som et lunt hi... kommer ann på øyet som ser ikke sant ;p Hvorfor ikke bare prøve? Enten er det sukse eller så er det ikke...
Liiiisa Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Her fungera d kjempe fint, og d beste av alt e at når eg tar på han posen veit han at d e natt og finne roen med en gang han e 10 mnd no da så han hadde nok sikkert skjønt d uansett men... vi begynte og bruke d for han va so fæl og snu seg over på magen om natta, og da våkna han.. vi ha sela på posen og
Høna08 Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Pose er fantastisk! ;-) Her drev poden og våknet fire-fem ganger om natta (ca fem mnd) og hver gang var han uten dyne. Men vi var ikke sikre på om han våknet fordi han hadde sparket av seg dynet eller bare våknet og deretter sparket av seg dynen. Kjøpte nattpose på Ikea (billig og grei i tilfelle det ble et bomkjøp) og første natta med den våknet poden to ganger! Etter tre netter var vi nede i en amming om natta. Så her var det redningen rett og slett! Bruker pose uten seler. Nå kjøper jeg Grobag (engelsk merke) på nettet. Har en 1.0 tog for varme dager og en 2.5 tog for kalde. Poden er nå ti mnd og elsker posen sin. De er superfine og så følger det med et lite termometer som man kan legge på barnerommet som indikerer hva slags tykkelse du burde ha på posen og hva babyen burde ha på seg i posen. Kan kjøpes her: http://www.babysleepshop.com/acatalog/Grobag_.html Ble langt det her, men jeg er bare så fan av poser. Visste du at i flere land i europa er det faktisk forbudt med dyne til barn før de er to år. Her bruker man bare pose faktisk. Da holder ungen seg god og varm og ikke får de den over hodet :-D
Itsrejk Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Tvangstrøye? Armene er jo helt fri, og det er masse god sparkeplass til beina i posen. Småtten min har brukt pose fra han var få uker gammel, fordi han dro seg nedover i senga og havnet under dyna. Han koser seg i posen sin og holder seg passe varm natta gjennom. Er veldig fornøyd med Grobag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå