Gå til innhold

hvor finnes det en enkel oversikt over alder og barnestr? f.eks str 146, hva alder er det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? en link eller noe?

Skrevet

80 = 1 år

86 = 1,5 år

98 = 3 år

104 = 4 år

110 = 5 år

116 = 6 år

122 = 7 år

128 = 8 år

134 = 9 år

140 = 10 år

146 = 11 år

152 = 12 år

158 = 13 år

164 = 14 år

170 = 16 år

Skrevet

men husk at det varierer veeeeldig hva barna bruker i de ulike aldrene da... Gutten min på 4 mndr bruker strl 80 :-))

Skrevet

Jeg har ei jente på 140,5 cm. Hun trenger str 146/152. Men hun er bare 8 år.

Så husk det når du skal handle; barnets lengde er viktigere enn antall år. Og så bør en plusse på en til to str mer enn lengden til barnet. Som jeg må gjøre med jenta mi:)

Skrevet

Dette kan man diskutere ihjel egentlig...

Størrelsene varierer fra merke til merke også. Men handler du litt fast på enkelte steder, så kommer du fort inn i d.. :))

Og selvsagt varierer størrelsen på ungene innen samme alder også. Nå har man også måtte begynne å lage bukser i d-str, for barn dessverre blir mer og mer overvektige...

Men de fleste barn passer aldersstørrelsene fordi de er laget etter gjennomsnittet.

Man bør "kjenne" sine egne barn, og d verste som finnes er å få daglig tøy som er 2 nr for stort. Har f.x. en sønn på 6 som bruker str 110/116, bestemoren hans kjøper konsekvent str 128, på salg, så d ikke kan byttes.. D går en del klær i UFF-kontaineren her i huset...

Skrevet

Når man kommer i nye butikker så syns jeg at man burde prøve klær før man tar den størrelsen man tar i alt i den størrelsen man pleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...