Gå til innhold

dere som er kvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva spiser dere? trenger mat tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønne, litt sure epler og druer funker på meg. Og cola med isbiter og saftis. For meg er det mest viktig at det jeg spiser har litt fast konsistens, så feks grøt er utelukket og brød må være ristet.

Skrevet

epler og druer har funka på meg. men etter å ha spydd det opp i de siste dagene. så klarer jeg ikke synet av det. er det noen andre som er sånn at det som er spydd. prøves ikke på nytt?

Skrevet

meste mat går faktisk. Jeg må bare spise heeele tiden. Fisk er ikke tingen...

Har du prøvd ingefær?

Skrevet

nei har faktisk ikke det. må sjekke om jeg finner det på butikken i morgen :)

Skrevet

grønne litt sure eple funker her også, og farris

men i dag er det intet som hjelper :P

Skrevet

..potetgull... loff... salt kjeks... syrlige ting, fullkornspasta, nanbrød, bringebærsyltetøy og ting med ris til.

(Som er skikkelig kjipt all den tid jeg nettopp har gjennomført et Grete Roede kurs og har trivdes utrolig godt med nesten ikke å spise snop.)

Klarer ikke brødmat, magen vrenger seg ved tanken. Og så lager jeg det jeg har lyst på til middag akkurat den dagen/får mannen til å lage/take away. Har ikke kastet opp (enda), men har problemer med å få i meg nok mat fordi jeg er kvalm. Da blir jeg enda trøttere og slappere og får hodepine.

Lykke til med kvalmen!

Skrevet

Jeg er ekstremt kvalm, men kaster ikke opp. Ikke noe forskjell på morgen, middag, kveld eller natt. Like kvalm uansett.

Her går det litt opp og ned med hva jeg klarer å få i meg. Det jeg har spist en stund som har fungert, assosierer jeg plutselig med kvalme og klarer derfor ikke å spise det mer. Så jeg bytter ut matvarer ca. hver 3.-4. dag. Men det jeg får i meg stort sett er:

IFA-pastiller

Loff (helst ristet med smør, skinke og ost)

Knekkebrød med gulost

Gul Lipton te med minimalt med sukker

Banan

Halvmodne nektariner

Krydret og smaksterk middag

Vann

Appelsinjuice

Klarer IKKE:

sjokolade

kaker

brus

bløt mat

søt mat generellt

Er til vanlig veldig opptatt av sunn mat, men nå spiser jeg det jeg har lyst på fra dag til dag bare for å få i meg noe. Må spise annenhver time, men er like kvalm uansett hele tiden. Vi skal ha barnebursdag her til helgen uten av noen vet jeg er gravid. Jeg kommer til å slite.

Skrevet

Kjipt med denne kvalmen (men jeg klager ikke altså!:). jeg er konstant sulten men samtidig kvalm og har ikke lyst på noe mat. Men når jeg først spiser så spiser jeg mye så jeg holder meg kvalm-fri en liten stund. Spesielt på jobb er jeg konstant sulten og kvalm og det gjør dagen litt laaaang. Skulle gjerne hatt en vidunder oppskrift på å få vekk denne sulten og kvalmen.

Nå spiser jeg kun det jeg har lyst på til enhver tid, men klarer ikke spise det samme, så blir noe nytt hver dag til middag.

Ellers går det fint med knekkebrød med hvitost, salte pastiller og vann

Skrevet

Det er ingenting som hjelper på kvalmen. Det meste kommer opp igjen og da orker jeg ikke spise det mer... etter snart tre uker med oppkast gjenstår det ikke mye mat som frister....

Skrevet

Når det er ille (går mer enn 10 min over småkvalm før jeg spiser) er faktisk kaviar ok. Helst kaviarmix, den er ikke så sterk.

Ellers kan du prøve drikke farris blandet med eplemost (eller eplejuice) Det anbefales ved annen spysjuke.

Noen knasker rett på en ingefærrot. jakki, men for noen hjelper det. Ellers finnes den i teform..hehe

Noen liker lakris. Kanskje fordi det binder magen? Eter man et par poser lakris på en time driter man jo murstein. (sies det....)

Riskaker hjelper for en del har jeg hørt.

Om lite går inn så prøv vaffal å få noe næringsrikt i de bitene.

Jeg kommer til å trille snart. Må spise annenhver time nå. Trenger ikke mye, men en skive el no. Er oppe i 7-8 måltider pr dag!!

Skrevet

Den siste uken har jeg plutselig blitt kvalm, heldigvis greier jeg fortsatt og spise det meste, så her går det i spelt brød med skinke, ost eller leverpostei med rødbeter. Grønne druer, banan, tomater og sånne sunne goe ting. Når det kommer til middag, har det inntil videre gått i nesten overstekt grandiosa med pepperoni og potetmiddag med div. grønnsaker, for det er den eneste varm mat som ikke lukter heilt pyton. salt chips og popcorn greier jeg å holde kvalmen nesten borte med om kvelden. Ellers drikker jeg bare vann og jordbær biola, med unntak av et glass skikkelig cola inni mellom. I tillegg til kvalmen sliter jeg sykt med halsbrann ved forskjellige matvarer, (var faktisk sånn jeg fant ut jeg var gravid, for har aldri halsbrann ellers) så jeg må bare prøve meg litt frem og se hva magen tillater...

Lykke til i jakten på noe du orker å spise...

Skrevet

Prøv å spise Love Hearts mot halsbrann, det hjelper utrolig nok! Et par tre sånne små søte pastiller før eller etter maten, eller når du begynnner å føle at det nærmer seg halsbrann-tid!

Ellers har jeg fått høre at ingefær og kanel (ikke sammen, altså) skal være kvalmedempende, jeg har klart meg godt med eplete med kanel. Om det demper kvalme vet jeg ikke, men jeg kaster det iallefall ikke opp!

Skrevet

kavringer, knekkebrød. fullkornkjeks og salte potetskruer

Skrevet

Jeg er og kvalm til alle døgnets tider, spesielt når jeg i tillegg er sulten. Blir verre i og med at det er så lite jeg kan spise, ingenting frister... så det eneste som er godkjent nå for tiden er frukt og yoghurt. Kan spise brød og, men da må det helst være enten smør og hvitost på eller smør og jordbærsyltetøy. Hadde helt kiwi-dilla en periode, spiste mange for dagen, men det er over nå, spiste meg vel lei.. :P

Har dessverre ingen tips mot kvalme å anbefale.. eneste spise det man orker, for å prøve å holde kvalmen unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...