kaffeplante Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Jeg kommer til å motta brevet med generell info om ivf og rekvisisjoner på å ta hiv-test etter hva jeg forsto etter å ha snakket med en sykepleier i dag...Skal starte behandling v/ St.Olavs så kanskje dere med erfaring derfra kan informere meg ytterligere?????Jeg fikk mensen nå for 2 dager siden altså på lørdag 29.august. Jeg spurte på tlf til sykehuset idag om de kunne fortelle meg om det var plass denne mnd????Men jeg MÅTTE motta brevet først og de måtte forholde seg til vanlig prosedyrer...skjønner jo det men er så gira på å vite om det blir denne mnd eller neste....hvor lang tid tar det fra man tar hiv-test til man fåår svarene????Og er det flere tester man må ta FØR man får reseptene på nesespray og sprøyter og div?????Vil jeg rekke å ta hivtest og få svar å hente ut nesespray i løpet av 18 dager dersom de har plass til meg når jeg ringer inn mensen????Sa at brevet var sendt og velger å tro de på det og da vil jeg vel ha det i løpet av morgendagen eller senest onsdag.... Dette ble innviklet men håper noen kloke hoder der ute kan hjelpe meg....?
tinybubbles Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Hei Kaffeplante. Skjønner at du blir litt stressa. Jeg har alle mitt 3 forsøk hos St Olav. Jeg var akkurat som deg da jeg var på mitt 1 forsøk. Hvis du fikk mensen 29.aug, du skal ikke begynne med nesespray før 19 dager etter (etter mine beregninger så skal du starte med nesespray rundt 17-18 sept) . St Olav må først vite alle blodprøveresultater før de sender/fakser reseptene på apoteket. Lykke til.
kaffeplante Skrevet 31. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2009 takk for svar. ja jeg vet de må ha resultatene...men er det mer en hiv-tesdt vi skal ta...begge to ikke sant?andre resultater også????men om jeg får brevet innen 2-3 dager og løper i vei og tar prøvene...vil jeg rekke starte opp denne perioden da?????å sende reseptene tar jo ikke lange stunda...men hvor lenge må man vente på svar på disse blodprøvene????2 dager???1 ukke eller hva???? andre som hvet???
Phoenix1 Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Tror at man må vente en uke minst på svar på hiv testen iallefall. Når jeg ble utredet så måtte jeg ta blodprøver på ulike dager i syklusen for å se om jeg hadde normal eggløsning osv. Måtte ta prøver på dag 10, 15, 20 og 24 tror jeg det va. I tillegg til hiv testen. Så det ble en del prøver. Så da måtte jeg vente te neste syklusperiode for å starte opp med medisinene. Men e jo ikke sikkert du skal dette da. Men som sagt så kan det ta en stund før svaret på hiv testen kommer, så det kan hende du må vente te neste måned. Men jeg e ikke sikker altså... håper du kommer i gang så fort som mulig. Masse lykke til iallefall.
mamma_til_en_prins Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Hei. Jeg tok blodprøvene like før jeg fikk mensen (som jeg ringte inn). laboratoriet på St.Olavs sa prøvene ville foreligge i løpet av et par-tre dager, så de var på plass når jeg ringte inn mensen. Da skulle det gå 20 dager (for min del) før jeg skulle starte med sprayen. I løpet av disse 20 dagene kom brevet med rekvisisjonen i posten. Hvis brevet er sendt i dag, får du det sikkert i morgen, og da er det bare å løpe til laboratoriet:-) Da har de nok svarene mot slutten av uka. Skulle jo tro at du kan starte denne måneden da? Hvis St.Olavs har kapasitet. Lykke til og la oss få høre hvordan det går!
kaffeplante Skrevet 31. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2009 takk for svar.ja håper at brevet kommer i morgen og at de har kapasitet.men er det bare hivtest jeg skal ta????mannen også?eller andre tester også?tas de til fastlegen eller ved sykehuset?hva inneholder brevet fra sykehuset og blir reseptene sendt til meg eller et apotek?
Gjest Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Ser at du har mange spørsmål og det kan være litt vanskelig å svare på alle fordi behandlingen varierer mye fra par til par, både med hvilke tester som tas før forsøket og hvilke behandling dere skal ha osv. Vil anbefale deg å skrive opp spørsmålene dine, og så ringe dem og spørre. Medisinene kommer i postoppkrav, hvis du bor langt unna slik at du ikke kan hente dem da. Begge må ta HIV og hepatitt-prøver før forsøket.
kaffeplante Skrevet 31. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. august 2009 ringt idag...fikk bare beskjed om å vente på brevet...ders to alt i følge hun dama...men ble det sendt fredagen burde jag hatt det lørdagen eller idag....derfor er jeg litt skeptisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå