Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så fortvilet. Har vært sykemeldt en uke pga kraftig svangerskapskvalme. Holder på å gå på veggen hjemme. Jeg føler meg fullstendig isolert fordi jeg ikke greier å komme meg noen steder. Ligger rett ut hele dagen. Greier ikke engang å stå opp om morgenen slik at jeg kan sende lillejenta mi i barnehagen, det er det pappaen som må gjøre. Jeg føler meg helt invalid og ubrukelig. Er 8 uker på vei så det er jo enda lenge til kvalmen gir seg. Får dårlig samvittighet av å klage, for vi har brukt 1,5 år på å bli gravid så jeg skulle jo egentlig være kjempetakknemlig. Det er bare det at jeg ikke greier å fokusere på at jeg er gravid fordi jeg føler meg så innmari syk...

ja ja, måtte nå bare klage litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner meg sååå igjen! Jeg er 10+3 og har væt sykemeldt fire uker nå pluss at jeg er sykemeldt denne uka også. Er konstant kvalm og spyr flere ganger om dagen. Det er litt vanskelig å huske det positive når man er dårlig hele tiden, og jeg kjenner at jeg er ordentlig lei nå. Merker også at folk rundt meg hele tiden forventer at jeg skal bli så mye bedre veldig snart, "er du kvalm eeeeeenda" liksom og "skal du ikke tilbake på jobb snart da?"....Jeg er KVALM sier jeg jo!!!! Usj, litt frustrert ja..godt jeg har en mann som er veldig forståelsesfull og hjelpsom. Nå prøver jeg å psyke meg opp til å ta en dusj, den må gå kjapt for etter 5 min på bena blir jeg svimmel...

Jaja, litt syt fra frustrerte meg...Håper vi alle kan bli friske og raske snart! :)

Skrevet

Jeg er også sykmeldt pga kvalme, men er litt mer oppegående enn deg av en grunn og det er at jeg har fått noen tabletter av legen som hjelper meg mye. Phenergan heter de og jeg tar to av dem hver kveld og hvis jeg da i tillegg passer på å spise jevnlig hele dagen (dvs nesten konstant), så klarer jeg å leke litt med sønnen min og å hente og levere han i barnehagen.

God bedring!

Skrevet

Melder meg inn i klubben!!!

I dag har jeg sånn hormonbombe, grine, synes-synd-på-meg-selv dag. 11+5 i dag, og er ingenting bedre!! Heller verre! Er så lei av å ligge på sofaen og bare være ubrukelig. Er en kraftanstrengelse å ta seg en dusj til og med. Tror både mannen og ungene er lei av å se meg slik. Og jeg er ihvertfall LEI! Og så får jeg så dårlig samvittighet også, for er jo ikke alle som er så heldige å kunne bli gravide, og jeg ønsket jo virkelig av hele mitt hjerte dette tredje og siste barnet. Jeg er jo egentlig heldig.

Men i dag er jeg bare deprimert og frustrert og lei. Måtte det gi seg snart så vi kan stråle og gløde og være sprudlende og lykkelige gravide damer hele gjengen!!!

Skrevet

Jeg var sykemeldt en uke og synes kvalmen og slitenheten ble verre enn da jeg var på jobb. Men nå er jeg bare moderat kvalm, så det er kanskje annereledes enn når man kaster opp hele tiden.

Skrevet

Jeg kjenner meg også igjen her! Kvalmen begynte i uke 6 og jeg er nå i uke 9. Har vært sykemeldt i en uke, og har nå fått 3 uker til. Litt bedre nå enn for 1 uke siden, men føler meg deprimert og ensom. Samtidig er det ikke så lett når alt er hemmelig for omgivelsene.

Jepp, jeg føler med alle dere der ute som sliter med kvalme og svimmelhet. Synes menn slipper billig unna alt her i livet. Skal kanskje nevnes at mannen min har vært helt fantastisk så langt,

Det må være spesielt vanskelig for dere med små barn fra før. Uff! Og tenk på de som har en fraværende mann?! Nei, ingen skal tvinge meg til å gjøre dette mer enn 1 gang.

Tips: prøv akupunktur eller sea band (armbånd mot kvalme som du får kjøpt på apoteket). Sea band har hjulpet meg såpass at jeg orker en klesvask i ny og ne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...