Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 11, og begynte å bekymre meg for at jeg ikke skulle få til å ammingen når den tid kommer fordi brystknoppene er små, og ikke så lett blir stive. Legger til at jeg ikke har "inverted", eller innovervente brystvorter. Etter litt søking på nettet fant jeg denne løsningen:

http://www.motheringfromtheheart.com/nipletteinfo.htm

Jeg har begynt å bruke Avent Niplette nå nylig, og lurer på om det er noen andre her inne som har noen erfaringer med det? Fungerer det? Hva skjer med brystvortene de siste 3 mnd av svangerskapet når man ikke kan bruke Niplette lenger? Går brystvortene tilbake til normalen? Eventuelt, er det noen som har amme-erfaringer med flate brystvorter? Merker at brystvortene kan bli litt såre dersom jeg bruker Niplette for ofte, for lenge eller med for stort "trykk" (trekker for hard i brystvortene). Dette har blitt bedre ved å roe ned bruken litt. Står i anvisningen at man skal bruke det minst 8 timer pr dag, det går ikke for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke nok om det, men når ungen suger blir det VAKUM! Altså de kan jo suge på deg sprekker og sår! Ta å hør med helsestasjonen du. Der kan du bare ringe ned å få time, eller du skal vel dit i uke 15 så du kan høre da.

Og husk at skulle det ikke gå kan det hende du får til å pumpe og gi flaske eller så vikser unger fiiint opp på mme. Mange fordeler med flaskebarn og:)

Men kan godt hende det ikke blir noe prob da. Hør på hs og informer litt her da. Har ikke det prob selv, men interessant å lære noe nytt:)

Skrevet

Hei du! Tror uansett det er litt tidlig å bekymre seg for dette. Brystvortene blir for mange større i løpet av svangerskapet, og dessuten skal ikke babyen suge på brystvorten, men hele det brune området. Suger babyen bare på selve brystvorten får du i alle fall vondt uansett størrelse! (Har så dårlige erfaringer selv at det iler i hele kroppen når jeg tenker tilbake på det...) Men skulle det bli vanskelig finnes det nok av hjelp å få. Medela har utstyr som dekker omtrent alle problemer og veldig bra pumper!

:)

Skrevet

Hei. jeg hadde ei venninne med "små" brystvorter. hun kjøpte seg sjold. det hjalp på amminga. :)

Skrevet

Takk for gode råd :) Leste også et annet sted at babyen suger på hele det brune området, som har blitt nevnt her, og da er det kanskje ikke like nødvendig å ha store, struttende brystvorter? Ble litt beroliget av det. Hehe.. Jeg vil så veldig gjerne kunne oppleve å amme!

Skrevet

ja babyen "spiser" på det mørke området. pupper de på kunn vorta...da blir du sår da ;)

Skrevet

Hei! Jeg trodde det samme som deg mens jeg gikk gravid med nr 1. Men gjett om puppene forandret seg under svangerskapet! Mine små og innovervente brystvorter ble ganske store, og de har ikke vært innovervente siden! De ble som jordmor sa: Helt perfekte for amming :-) Så kroppen vet nok hva som må til, jeg hadde i allefall bekymret meg unødig. Så kanskje det blir slik hos deg også? Kroppen fikser det selv ;-)

Skrevet

@Tjukkemagen: Hm... Det hadde jo vært helt fantastisk hvis det bare ordnet seg av seg selv! Husker du når du begynte å se forandringer hos deg selv? Jeg er i uke 11 i dag, og bortsett fra at puppene har blitt endel større merker jeg ikke noe særlig forskjell på brystvortene.. Men det er jo fortsatt over et halvt år igjen! :)

Skrevet

Tror ikke det var noen særlige forandringer før jeg nærmet meg 3.trimester... Fikk litt rå-melk omtrent samtidig mener jeg å huske.

Skrevet

Ok :) Da får jeg bare vente og se! Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...