Gå til innhold

Skulle vært på første kontroll idag... ;(

AneG

Anbefalte innlegg

men sånn skulle det ikke bli...begynte å blø forrige mandag etter en kort tur ut i marka..blødde hele uka og torsdag morgen kom det klumper + endel blod - fredag fikk jeg av bussen på vei til jobb og da fosset det ut..klarte å komme meg på jobben uten for mye lekkasje, men da kunne jeg se store klumper og blodet rant.. (beklager detaljene). Skjønte jo da at dette kunne/hadde ikke gått bra. Holdt ut dagen på jobb, men idag har jeg holdt meg hjemme..skulle på første kontroll hos lege idag, men fikk tlf fra legekontoret om at legen ikke hadde følt seg bra så jeg måtte få ny time. De spurte også hva jeg skulle til legen. Jeg sa at jeg egentlig skulle hatt første kontroll ifbm graviditet, men at jeg antagelig hadde hatt en SA. Jeg har fått ny time på onsdag, og kommer nok til å holde meg hjemme til onsdag.

Dere som har vært igjennom dette før..hva skjer hos legen når man har vært igjennom en SA?

Til tider går det fint, men merker jo at noe mangler..kjente faktisk at magen var tom dagene etter SA'en..Er "glad" for at dette skjedde nå og ikke om kanskje 2-3 mnd..det var antageligvis ikke "liv laga".

Kjenner at jeg orker ikke snakket så mye om dette nå, men er veldig godt å bare få tankene ut av hodet på dette forumet.

Vi har ei jente som fyller 2 om to uker, og det er jo også en liten trøst..

Hvor lenge etter SA prøvde dere på nytt igjen??Har lest litt forskjellig, men skal også høre hva legen sier på onsdag..er som mange sier "veldig klar" for ny graviditet :)

Fortsetter under...

Hei Ane så leit!! Jeg har selv opplevd både SA og MA. I 2004 hadde jeg en SA da jeg var i uke 6. Jeg bødde kraftig med sterke rielignende smerter. Hos legen ble det utført en GU for øvrig ingen annen oppfølging. Jeg hadde en pause måned og ble så gravid igjen på 1 forsøk og har i dag ei skjønn jente på 4 år :-) For meg ble jeg lettere gravid etter SA enn MA, sliter fortsatt med å bli gravid igjen etter MAen i januar. Klem J

Hei J :)

Tusen takk for tilbakemeldingen.."godt" å høre at andre er i samme situasjon - selv om det ikke er det:)

Var hos legen igår, fikk sykemelding denne uken, og det var godt..hjelper å få sortere tankene litt. Hun skulle også bestille time til gynekolog slik at det kunne sjekkes om alt var kommet ut. Vi har heldigvis en jente på straks 2 år og det hjelper litt i allefall.

Legen sa også at det bare var å prøve med engang blødningene hadde gitt seg..så vi får bare være optimistiske på at vi lykkes med nestemann :)

Lykke til med prøvingen!

Klem :)

• 2 uker senere...

Bedre sent enn aldri...idag var jeg hos på gu og ultralyd og sjekket at alt har kommet ut etter SA'en - og det var det heldigvis...så nå er det bare å "kjøre på" igjen :) Gleder meg allerede til jeg kan begynne å tenke på å teste igjen...gynekologen sa at dersom/når jeg ble gravid igjen skulle jeg bare ta kontakt v/ 7-8 uker så kunne jeg få inn til ultralyd igjen...og det koster BARE kr 40,- ...jeg måtte jo spørre om det siden jeg mener å ha hørt at man betaler 1000,- for ultralyd dersom man vil ha flere ultralyder enn den v uke 18/19 :) men det kosta altså bare 40,- så det tilbudet skal jeg iallefall benytte meg av..

Håper at det klaffer for dere også snart!

Stor klem fra AneG

huff... jeg må si jeg gråter faktisk jeg også nå, er så trist å fælt å høre, mn håper du får det bedre snart.

jeg har mistet får en drøy uke siden jeg også, mn jeg vet ikke når jeg er klar får å bynne å prøve, hadde eggløsning nå, mn er får lei meg til å prøve ennda, kansje neste mnd vi får se.

jeg var bare til sjekk denne ene gangen og skal ikke på flere sjekker, fikk ikke noe tilbud..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...