daneli Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Når skal dere begynne med strømpe bukse på barne deres?
lille sprelle Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 har begynt i dag - det er rått og ufsent ute og hun er forkjøla.... bruker selvsagt ull - det er varmeregulerende.
Ranveig R Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Har brukt strømpebukse lenge vi, men så går jenta vår stort sett i kjole då. Har kjøpt nye ullstrømpebukser nyleg og tatt dei i bruk. Begynner med lag nr 2 nedover beina når ho skal vere ute i mindre enn 12-13 grader. Her er 16 grader i dag (men det blåser og regnar). Storebroren har ikkje brukt strømpebukse enno denne sesongen.
3småtroll♥ Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Hovedregelen jeg følger (og barnehager rundt her) er strømpebukse når det er kaldere enn 10 grader. Så må du selvfølgelig vurdere selv i forhold til vind, hva de har over osv
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Hvor bor dere når dere bruker ullstrømpis eller vanlig under bukser nå?? Her i Oslo blir det varmt på dagtid.... Da lurer jeg bare på hva dere bruker når det virkelig blir kaldt????? Synes litt synd på unger som går med strømpebukse under bukser i 15-18 varmegrader....unger som er aktive og løper rundt...må bli varmt, selv om ull er varmeregulerende. Bruker dere da ullstrømpis under buksa inne i barnehagen også??? Hvor det er over 20 grader?? Huff...
Willy Wonka Skrevet 1. september 2009 #6 Skrevet 1. september 2009 Begynner med strømpebukse når gradestokken ikke viser mer enn 8-10 på dagtid...toppen. Egentlig venter jeg med strømpebuske til det er kaldere, dvs. må skrape is på bilen om morgenen. Jeg har en gutt på 2 som ikke sitter stille et sekund når han er ute....måtte bli fryktelig varmt for han med 2 lag... og som anonym over sier: hva skal jeg kle med når den virkelige kulda setter inn hvis man begynner med 2 lag allerede nå?? Har en gutt som blir varm bare med det lille han har på seg nå.
Berta_78 Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Er vel ikke noe å synes synd på! Barn er jo forskjellige, noen er varme, mens noen fryser lettere. Vi må da vel stole på at foreldre kjenner sitt barn best...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 foreldre har vel generelt sett lett for å kle på barna for mye. Har en venninne som "klager" over at 2-åringen sin er så varm av seg...likevel går gutten i strømpebukse under bukser fra midten av august....helt opp til 20 grader og vel så det.. Kan si det sånn, gutten svetter.....
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Vi bruker bestandig strømpebukse og har gjort det i hele sommer.
*bubbs* Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 snuppa har hatt strømpis lenge. Det synes jeg er et must når det er litt kjølig i lufta. Hun sitter jo mye og leker på bakken etc. Jeg bruker ull-longs selv også når jeg er med henne og leker i sandkassa. Jenta mi har ikke så mye underhudsfett, så jeg regner med at hun fryser lett (akkurat som mamman).
Willy Wonka Skrevet 2. september 2009 #11 Skrevet 2. september 2009 Bruker bestandig strømpebukse under bukse hele sommeren? Uansett hvor varmt det er???? hm....
Noah 08. Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 Har nettopp begynt me strømpebukse på gutten min på 16 mnd. er 12-13 g her..men stort sett regn & surt..han går ikke så sitter derfor mye på bakken/gulvet,å da blir d jo fortere kaldt. Ullundertøyet får vente til d kryper ned mot 0..han er generelt ganske varm.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #13 Skrevet 2. september 2009 Har ikke hatt det på mine enda - men lagt et par tynne i minsten sin skifteskuff i bhg. Når det er surt og kaldt er det godt å ha under regnbuksa.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #14 Skrevet 2. september 2009 Ja, i sommer brukte vi heller bare strømpebukse enn bukse.
Gjest Skrevet 2. september 2009 #15 Skrevet 2. september 2009 Har ikke brukt strømpebukse siden våres. Kommer til å ta det på når det blir kaldere enn 10 grader ute. Han er jo svett når jeg henter han bhg, og da har han ikke strømpebukse på.
lille sprelle Skrevet 2. september 2009 #16 Skrevet 2. september 2009 noen som synes jeg mishandler her skjønner jeg - har brukt tynne ullbodyer i hele sommer. aldri svett i nakken, selv om aktivitetsnivået er høyt. Ull er varmeregulerende!!!!!!!!!!! strømpebuksen har kommet de siste dagene. Har en kort kjole utenpå. Har hun bukse, så bruker vi ikke strømpebukse på de varmere dagene selvsagt. Tar gjerne på strømpebuksen om morgnen og tar den av når det blir for varmt. har dere ikke hørt at det er in å bruke tynn ull også for fjellfolk om sommeren mv? det er veldig behagelig - gjør det selv og "nakketesten" er vel det beste tipset for å finne ut om ungen er for varm eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå