Gå til innhold

Betennelse rundt fortann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann på straks 11 mnd holder på å få sin andre fortann oppe. Han har vært unormalt sutrete og utilpass i forhold til da han fikk de andre tennene sine.

De siste dagene har jeg merket en slags "vondt i halsen"-lukt fra munnen hans, og i dag tidlig så jeg at tannkjøttet rundt tanna som akkurat har brutt i gjennom har en brunlig farge. Vi ga han en paracet i formiddag, og han ble i bedre humør av det...

Har ringt fastlegen, men har ikke fått time før om en uke - og synes det er litt lenge å vente i tilfelle det er betennelse, og siden han tydelig har vondt.

Noen som har opplevd det samme? Hva ville dere gjort? Tannlegevakten, for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En uke er lenge å vente... Hva med helsestasjonen? Eller din egen tannlege? Jeg var hos tannlegen selv i dag, og hadde et tannspørsmål ang sønnen min på 11 mnd. Tannlegen sa at jeg bare kunne stikke innom ham med gutten min, så kunne han ta en titt. Helt annet spm enn ditt, men kan jo tenkes at din også er litt service-minded...?

Jeg ville iallefall fått noen til å se på det! Er tilhenger av å få ting sjekket raskt når man er bekymret for noe som gjelder de små :-)

Skrevet

Pappan har time til tannlege på onsdag, og da kan lille-sønn bli med - så da har vi foreløpig en løsning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...