mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 hvor lenge er det vanlig å få sykemelding etter en SA? fikk tre dager hos legevakten og fikk beskjed om å ringe fastlegen hvis jeg trengte mer.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Uffda!! Så utrolig leit.. Vet ikke ang sm, ville bare gi deg en god klem, og lykke til med videre prøving Neste gang sitter den KLEMM!!
Gjest Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Det er sikkert veldig individuelt og om du føler at du trenger mer tid så kontakter du fastlegen for en forlengelse av sykemeldingen. Ønsker deg god bedring (om man kan si det slik)!
Molait Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Uff så leit:( Sykehusett gir som regel 3 dager. Dette er også litt fysisk. Siden folk tar ting forskjellig og sykehus generelt ikke skriver sm (annet enn etter operasjon o.l.) så må man ta det med legen sin. Hva som er vanlig skal du bare drite i. Tenk på deg selv og hva du føler deg klar for. For mange hjelper det å komme seg opp og ut. Tanke få litt pause og fyllepå med andre inntrykk. Andre klarer ikke fungere på en stund og orker ikke være ute blant folk. Du må kjenne på dette selv og snakk med legen om hvordan du føler det og har det.
Lotta2010x2012 Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Jeg var hjemme i nesten 2 uker, og det var veldig deilig. Trengte det for å si det sånn. Men jeg var ikke lenger enn 5 uker, så tror det blir tøffere og tøffere jo lenger man har gått gravid.. Lykke til! Trøsteklem:)
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Legevakten kan bare gi tre dager, men fastlegen gir vanligvis en uke til å begynne med ved SA/MA. Jeg sier til å begynne med fordi mange er klare til å gå tilbake til jobb da, mens andre ikke er det - og det vet man ikke før man står der selv. Jeg mistet i uke 14, fikk en uke sykemelding, prøvde å gå på jobb og det gikk ikke, jeg bare gråt og fikk ikk gjort en ting. Har endt opp med en måned i full sykemelding. Og nå stemmer verden igjen, det er faktisk sant at ting går bedre etter hvert. Så nå skal jeg tilbake på jobb igjen og det kjennes greit. Lykke til og stor trøsteklem!
Miniii Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Fikk ikke sykemelding jeg. Oppdaget MA på fredag ettermiddag, og tok cytotec (tabletter for å fremkalle abort) på lørdag. Da jeg spurte om hvordan det ville bli i forhold til å gå på jobb, fikk jeg bare beskjed om at det ville være som å gå på jobb med mensen. Første gang gravid, og første gang jeg mistet, så tenkte ikke så mye over det. Den helga var KJIP, og jeg var mer eller mindre psykisk fraværende på jobb den mandagen.. Men alt i alt var det godt å være blant folk, og tenke på noe helt annet. Tror det bare er sunt å komme tilbake til hverdagen så fort som mulig, men selvfølgelig ikke før man er klar for det!
* * felicia** Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Jeg hadde en uke første gang jeg mistet og 14 dager de neste to gangene. Synes nesten det er en hån å og gi 3 dager. Det er en stor emosjonell belastning å miste, i tillegg til den hormonelle ubalansen som gjør at man lett gråter osv.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 Jeg tror det må tas individuellt. Man reagerer så forskjellig på det å ha en SA. Tror det kanskje (?) er værre desto lenger i svangerskapet man er kommet. Selv mistet jeg ved mitt aller første svangerskap i uke 6. Snakket med kontordamen hos legen som sa at jeg ikke trengte gå til lege, at kroppen ordnet opp selv. Ikke noe trøst der akkurat. Så jeg var knust en hel dag, gråt og gråt. Men krabbet meg på jobben dagen etter. For MEG var det det letteste, så slapp jeg sitte hjemme og gruble. Men det hjalp også å snakke med en venninne som jeg visste også hadde mistet en gang. Snakk med legen din dersom du trenger mer tid, for det er ingen fasitsvar på hva som er riktig sykmeldingslengde!
AnnaA+T Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 Det er jo veldig inviduelt det der..Jeg ville begynne å jobbe etter 3 dager begge gangene jeg har mistet. Den første gangen var jeg 11 uker og denne gangen var jeg 8 uker. Hadde litt mer styr denne gangen..fikk cytotec først 1 gang og den virket ikke..måtte vente i 3 dager og fikk ny..den virket heller ikke..så ble det utskrapning 2 dager etter det. Jeg gikk på jobb etter 2 dager, for jeg vil helst ikke sitte nede å tenke FOR mye Men samtidig er det jo viktig å sørge og å tenke på det.. Det er jo en vond opplevese Så si i fra til legen din at du ikke er klar for å jobbe..Så får du nok lenger sykemelding, Lykke til Og håper du blir gravid snart igjen
Carasnella Skrevet 31. august 2009 #11 Skrevet 31. august 2009 Jeg fikk tilbud om sykmelding ut uken (4 dager inkludert helgen) på sykehuset etter en MA og utskrapning i uke 9. Lå et døgn på sykehuset, men dro på jobb dagen etter at jeg var utskrevet.
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 31. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 31. august 2009 tusen takk for gode tanker. jeg tror jeg kommer meg på jobb igjen, orker ikke gruble for mye. kjenner jeg ikke kunne gått på jobb ikveld. har felt noen tårer idag. satser på at jeg er her igjen om litt. legen sa jeg måtte la det gå en menstruasjon til før jeg prøvde igjen. vi snakkes:D
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 1. september 2009 #13 Skrevet 1. september 2009 Jeg fikk samme beskjed, og vet du hva? 2 mnd senere satt min lille spire! I dag er han en stor gutt på 13 mnd og sitter på fanget mitt akkurat nå! (Og leker med musematta....) Håper det er akkurat hva som skjer for dere også! Jeg skal krysse fingrene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå