Snufselure Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 Jeg veit ikke helt hvor jeg skal begynne, men begynner på starten da kanskje. Jeg ønsket meg barn i lang lang tid, og var deprimert pga dette. Jeg ble gravid etter 9 mnd prøving, da blei jeg og samboeren min utrolig lykkelige! Svangerskapet gikk helt greit, gleda meg masse til den lille skulle komme. På sykehuset etter den lille prinsen var født var jeg litt trist og lei, men det kan jo være helt normalt. Men jeg var da lykkelige for det. Det gikk greit å komme hjem fra sykehuset, samboeren min var hjemme sammen med oss de 2 første ukene, men begynte å jobbe igjen etter det. Dette syns jeg var forderdelig tungt. Jeg har skikkelig angst for å være aleine med sønnen min,og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg forguder han, elsker han og syns han er helt nydelig. Men jeg liker ikke være med han aleine. Når samboeren min er på jobb og jeg og sønnen vår er hjemme er jeg skikkelig lei meg. Jeg griner mesteparten av dagen og vil nesten ikke se på sønnen vår engang. Jeg er sykt langt nede når samboeren min er på jobb. Vil bare at han skal komme hjem og være sammen med oss. Mens når han er hjemme går alt helt greit. Skjønner ikke dette. Noen som veit?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Huff, jeg synes det er trist at du har det så tungt! Føler virkelig med deg. Jeg hadde mye av de samme følelsene du beskriver etter min første fødsel, men forstod vel ikke at jeg trengte hjelp. Nå i det siste svangerskapet har jeg vært under oppfølging både under og etter svangerskapet og jeg har det MYE bedre! Det er forferdelig å ha fødselsdepresjon (eller annen form for depresjon) og jeg kan ikke annet enn å råde deg til å ta kontakt med enten helsestasjonen eller fastlegen din. De har som regel en del spørsmål de stiller deg for å kartlegge om det er depresjon det dreier seg om. Det er hjelp å få hvis man strekker ut hånden. Og husk, det er mye mer vanlig med depresjon enn det virker som! Det er veldig viktig å få hjelp slik at det ikke utvikler seg til en langvarig tilstand. Ønsker deg alt godt og lykke til. Håper du tar kontakt med helsestasjon og/eller fastlege I DAG :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå