Brunost Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 noen dager før mensen skal komme om det ser ut som om man er gravid? Hvordan i såfall? Hvordan er temperaturene?
nicki82 Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Hei, Brunost:) Slik jeg har forstått det, er det bare pos. g-tester som kan gi deg den grønne linjen. Jeg har sett noen som har fine, høye temperaturer som får mensen. Dette ble du nok ikke så veldig klok av, kan jg tenke meg:) Hvordan ser charten din ut nå da??
Brunost Skrevet 31. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2009 http://www.fertilityfriend.com/home/292265 Hvordan går det med deg da nicki82? fått mensen el positiv test?
nicki82 Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Fertilityfriend og megselv er nok veeldig forvirret i måneden her:) Kjipern at man ikke blir klok på sin egen kropp. Det eneste positive med denne merkelige måneden er at jg har lite forventninger og derfor ikke sliter med følelsen av at tiden går for sakte. Skal til akuen (akupunktøren) på torsdag. Blir spennende å se om nålene vil fungere. Etter FF, kommer jg til å ha mens neste helg, så vi får se:) Lengter etter en dram, så håper på at mensen dukker opp i helga:D
nicki82 Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Blir du nå klok på hvordan du fører inn litt forskjellig inn på ff??
Brunost Skrevet 31. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2009 Du trenger ikke se på charten min for fikk mensen i dag fatter ikke dette. Har jo nettopp hatt mensen! kan det være at jeg ikke har hatt el siden mensen kommer så fort igjen? Eller har jeg bare veldig korte sykluser? Arg!! Denne mnd skal jeg prøve å føre inn mer informasjon, så får jeg se om det er til mer hjelp Krysser fingrene for deg
nicki82 Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Det er nok veldig kort syklus du har, men luteralfasen er nok innenfor normalen, så det er ingenting å bekymre seg over. Får bare håpe at det blir din siste mens:) Trøsteklem
nicki82 Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Hvor mange prøveperioder har du hatt hittil?
Brunost Skrevet 31. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2009 Ikke så mange, 2, prøver ikke aktivt heller. Har blitt raskt gravid begge ganger før derfor føles det nok mer frustrerende at det ikkeblir full klaff med en gang og attpåtil siden jeg måler og styrer. Jaja, får tar det som det kommer. Har dere prøvd lenge? har dere barn fra før?
nicki82 Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 Ingen av oss har noen barn fra før. Jeg har gått på piller i ni år, og sluttet med de i april. Nå driver jg og charter min tredje syklus (den første var ikke chartet). Trodde heller ikke at det skulle være så vanskelig, for jg har en oppfattelse av at kroppen min burde ha fungert bedre enn som så. Men så gjelder ikke denne prosessen kun meg, så vi får se. Har bare et behov, som stadig øker, for å lage en liten kopi av kjæresten min. Så fint å lese at du har det enkelt å få barn:) Mulig dere var bare heldige på å treffe det riktige tidspkte:) Krysser fingre for at du får full klaff neste pp:)
Brunost Skrevet 1. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 1. september 2009 Men det er nok noe i det at når man blir opptatt av å måle etc. så lever kroppen sitt eget liv. Mye bedre å droppe disse målingene og ta det som det kommer. Tenkte å bruke pearlyen som prevensjon etter en evnt graviditet, dermed er det jo greit å vite hvordan den fungerer og dersom man tar hensyn til gule og røde dager så blir man ikke gravid. Var nok bare heldige de forrige gangene. Vårt første barn var heeeelt uplanlagt, men nr 2 kom litt sånn fort etter enern hehe...var ikke planlagt, men gikk ikke på prevensjon å hadde ikke i tankene å bli gravid sånn sett. Var jo klar over at man kunne bli gravid uten prevensjon da ;o) Så vi får se. Mannen er egentlig litt usikker på nr 3 også, derfor har vi ikke prøvd sånn veldig hardt. Får ta ting som de kommer. Hyggelig å skrive med en som temper og har litt peil. Uansett må du holde meg oppdatert på hva som skjer på mensfronten, kommer den eller om du blir gravid :)
nicki82 Skrevet 2. september 2009 #12 Skrevet 2. september 2009 Takk det samme:) Artig å ha noen spesifikke å klamre seg fast i, her inne på forum-jungelet Har også tenkt å produsere to i slengen, siden jg håper på to små før fylte 30 år (er 27 år nå), så jg må vel få klampen i bånn:) Så gøy å jobbe på nr.3 da:) Du må også holde meg oppdatert om hvordan det går med prøvingen din da:) Klemmer
Brunost Skrevet 2. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 2. september 2009 Lykke til hos akuen i morgen da blir spennende dette.) En venninne av meg som fikk barn samtidig med meg med sistemann er nå gravid igjen. Termin i april. Er bare så misunnelig! Men men, får ta tiden til hjelp skjer det så skjer det, gjør det ikke det er det jævlig trist for å si det rett ut! Vi er forresten like gamle vi hvor i landet holder du til?
nicki82 Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 Åååå...jg og ville være ferdig med magen til sommeren :/ Jajja..kanskje like greit at bursdagsselskaper kommer utenom fellesferien:) Var og sjekket på det kinesisk-tegn horoskopet, og fant ut at hvis jeg er heldig og får en liten en i 2010, blir ungen født i tiger året:) Da håper jg på en liten tiger-gutt:D Jeg holder til i Rogaland..enn du??
Bringebærmamma 160611 Skrevet 3. september 2009 #15 Skrevet 3. september 2009 Hei Brunost Jeg så på tempkurven din. Nå er ikke jeg en tempkurveekspert, men det første som slo meg var at du kanskje ikke har hatt el denne måneden? Kanskje også derfor du begynte å blø så tidlig? I følge www.pernille.info kan en tempkurve som går opp og ned måneden igjennom, være tegn på at man ikke har hatt el. Dette er helt normalt. Om en tempkurve som dette skulle gjenta seg måned etter månded bør man kanskje vurdere en utredning? Nå vet jeg ikke om du har testet med el-tester i tillegg til å måle temp. Men har hørt (her på barnimagen) at man kan slå ut pos. på el-test uten å ha el. Dette fordi kroppen gjør seg klar for å slippe egget. Men da høydepunktet skal skje, kommer det ikke noe egg alikevel....... Lykke til videre ;-)
Brunost Skrevet 3. september 2009 Forfatter #16 Skrevet 3. september 2009 Ja, det et det jeg også tenkte. Kanskje har jeg bare rett og slett ikke hatt el.. Har ikke testet med el tester nei, så jeg vet ikke om jeg ville testet positivt på disse, men men, får ta det som det kommer
Brunost Skrevet 3. september 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. september 2009 Ja, det er sikkert kjipt å ha bursdag i fellesferien da. Aldri noen som kan komme på dagen og man må alltid feire på forhånd eller etterskudd..Nei vi får satse på høstbarn i stedenfor hehe.... Holder til på østlandet jeg, men er egentlig noring :-p Tror kanskje hun bringebærmamman har rett altså. Tror ikke jeg har hatt el og derfor var det en så kort syklus....hmmm....
nicki82 Skrevet 3. september 2009 #18 Skrevet 3. september 2009 Det kan jo godt hende at hun hadde rett:) Mye av chartlesingen er som orientering i blinde xD Er selv en Trønder, men det er godt og varmt her nede. Det er nok det nærmeste jg kan komme et opphold i UK (eller - Norges svar på syden)...hehe...
Brunost Skrevet 3. september 2009 Forfatter #19 Skrevet 3. september 2009 er mannen din derfra eller siden du har havnet i rogaland? Hvordan føler du deg da? har du noen tegn på graviditet?
nicki82 Skrevet 3. september 2009 #20 Skrevet 3. september 2009 Jobb:D Så du er lenger fra nord enn meg da, antar jg:) TR ligger vel og luske rett rundt svingen.. Det vil nå si at jg ikke har noe tegn på graviditet..enn hod deg da??
Brunost Skrevet 3. september 2009 Forfatter #21 Skrevet 3. september 2009 Ja, når du kommer til tr.heim er du ikke halvveis en gang til hvor jeg er fra hehe... Jobb ja, det må en jo ha Har du bodd der lenge? trives du? Nei, jeg har jo TR jeg da så her er det ingen tegn annet enn menssmerter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå