Gå til innhold

Fytti katta, så kvalm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt tredje svangerskap. Fikk en datter i 2006 og ei i 2008. Jeg var kvalm begge gangene, men dette gangen føles det et hakk verre. Går rundt og brekker meg. Må spise noe annenhver time, og det forandrer seg fra dag til dag hva som sklir ned. For det meste funker loff med smør, Gul Lipton te med en halv ts sukker, knekkebrød med gulost, IFA-pastiller, krydret og salt mat, halvmodne nektariner, appelsinjuice o.l. Liker absolutt IKKE sjokolade, noe jeg ELSKER ellers. Takler heller ikke kaker, brus og kaffe. Håper det gir seg om ikke for mange uker. Skal begynne i jobb igjen om et par uker etter endt mammapermisjon og ferie, og det tror jeg blir tøft hvis jeg fortsatt er like kvalm og trøtt. Sorry, men jeg måtte bare klage litt i dag og da ble det her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er ikke aleine. Men du takler mer mat enn det jeg gjør.

Samme kjedde da jeg gikk gravid med min sønn i 2004 og det forsatte utover hele svangerskapet.

Vi får håpe at det gir seg snart. Er i uke 7+1 idag.

Skrevet

Jeg er også kjempe kvalm og kan ikke engang se på sjokolade uten å brekke meg!!!!! forrige svangerskapet spiste jeg sjokolade som bare det.

har kjøpt ingefærrot kapsler i dag, skal virke mot kvalmen.

uff uff, håper dette gir seg snart!

Skrevet

Uff! Det er det eneste negative med å være gravid for min del. Jeg har egentlig ikke lyst på noe mat, men når jeg spiser de overnevnte tingene så hjelper det på akkurat der og da. Men jeg er like kvalm igjen så fort jeg stopper å spise. Kan jo ikke akkurat sitte og spise hele tiden heller.;) Jeg synes det bare øker på og er så redd for å få den ekstreme varianten. Våkner om natta og vrir meg i kvalme. Hater lukta av brukt sengetøy i tillegg. Ser frem til 2.trimester.

Skrevet

Jeg hater lukt av såpe, parfymer, mat som er stekt, kokt eller grillet. Tanken på kjøtt deig gjør at jeg får sterke brekninger. Har ikke hatt samleie siden 30.juli, men mannen min er veldig tålmodig og kjønner at det er ikke noe jeg kan bestemme over. Jeg har ikke sagt det til han, men jeg tåler han ikke :o(

Skrevet

Føler med deg.....jeg håper det gir seg snart her også :-|

Skrevet

VET!! 10 min over littt uvelfølelse så er det for sent og nesten ikke til å redde. Får jeg i meg mat innen de 10 min roer det seg. Har måttet stoppe bilen en gang og kastet meg bak et bussskur, håper jeg slipper det i morgenrushet mer.

Brus, spes cola gir ekkel smak bak i halsen. Te og om jeg drikker mer enn en kopp, eller den er lunken. Fisk er ikke tingen. Ikke seifilet vaffal. Noe så kvalmt som fiskelukt?! Kaffe frister ikke så det har jeg ikke prøvd. Hvorfor drikke kaffe om man ikke har lyst på...

Appelsinjuice sklir bra:) Gjør det det hos deg?

Og er det for ille så sm deg. Det er snakk om kort periode i livet ditt og det er ikke meningen vi skal slite oss så ut at vi krabber over dørstokken. Kanskje litt ja..sykemelde seg rett etter perm...hmm...har ikke noe mer ferie du kan ta ut? Vet ikke hvordan regla er på det jeg.

Skrevet

Ja, appelsinjuice er noe av det bedre jeg kan putte i meg. Har ikke lyst til å avsløre på jobben før vi har overstått ordinær UL. Redd jeg blir avslørt av formen. Jeg håper bare ting ikke blir verre, for da sliter jeg litt. Tar ut alt av ferien min nå, men sjekker jeg grundig tror jeg at jeg har krav på utsettelse av ferie dersom jeg er sm i ferien eller noe sånt? Pluss at jeg tror jeg har samme rettigheter som en vanlig arbeidstaker selv om jeg har vært i permisjon og ferie. Skal jo ikke bli straffet for å få barn? Men ikke vet jeg. Får bare prøve å bite tenna sammen. Har ikke verdens letteste jobb heller (natt-sykpleier), men jeg har lyst til å jobbe litt nå som jeg har vært så lenge borte.

Skrevet

føler med dere alle. trodde jeg skulle slippe unna kvalmen denne gangen. men nei da. nå spyr jeg av alt. uten om sånn salt fisk potetgull ting. og appelsin mer. ellers kommer alt i retur. sist ble jeg dårlig uka før IKM. og varte ut hele svangerskapet. håper det gir seg snart her. vurderer å få sykemld. i allefall 50 %. sliten. har jo to små karer som krever sitt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...