Gå til innhold

Ang.medisin betaling etter flere forsøk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Eg lurer på hvordan reglene er når en har hatt forsøk og mislykkes og vil prøve igjen.

Medisinene mine kom på ca 18500kr. og vi sender dette inn og får tilbake 3500kr. for egenandelen er på 15000kr. men hvis eg skal ha ett forsøk igjen hvordan blir det da?? får eg alt tilbake da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

alt over 15000 får du tilbake..dvs at det du ligger ut på medisiner evd neste forsøk får du igjen ja:) takk og lov liksom!!!

men er noe usikker på om man begynner på "ny" egenandel når vi går inn i et nytt år dersom ikke alle tre forsøk er brukt(håpe du ikke trenger det da)

håper du skjønte hva jeg mente...:)

Skrevet

18500 på ett forsøk??? hva gikk du på da?

Skrevet

Heisan

Eg gikk på synarela (lenge)

Gonal-F ( 300ie pr.dag)

Eggløsningssprøyta Ovitrelle

Cyclogest 400mg i 14 dager

Skrevet

....eg lurer på en ting til...Må alle nedreguleres med synarela før egguthenting??

Eg taklet den litt dårlig den sprayen...var hele tiden så nedfor og lei meg.

Skrevet

hei igjen:)

nei alle må ikke nedreguleres...jeg blir som deg veldig trist og lei av den:( men sist prøvde vi uten og fant at det ble få og dårlige egg på meg så... nå satser vi alt på at sprayen er det som skal gjøre susen og at jeg responderer bedre på hormonene når jeg er blitt nedregulert først:)

så hvem som må ha og ikke er jo helt individulet...ikke sikkert jeg får gode egg pga spray heller...sånn er dette gamet mye prøving og feiling for celdig mange før det klaffer...

hvor lenge har du gått på spray inkl sprøytetiden?på meg blir det vel litt over fire uker tilsammen..

Skrevet

Eg gikk på spray i 6 uker.

Det ble bare tatt ut 5 egg og 2 ble befrukta. Da de ble satt inn var de delt i 3 og 7...syntes det var rart..men noen her sa at det var normalt.

Hvis det blir nytt forsøk på meg skal eg spør å prøve uten den hvis det går.

Skrevet

uff ja seks uker elenge:((

tja syns ikke antallet er noe si på..tenker at befruktningsraten er myye viktigere..

man ser jo de som får ut 12 egg og flere men bare 3 befruktet eks..så 2 av 5 befruktet er ikke så ille da;)

jeg fikk ut fire og tre ble befruktet(uten spray forsøket)fikk som du satt inn ett 3 delt pluss ett 5 delt...fikk vite at det ikke var optimale egg..

nå vet ikke jeg hva vi skal kalle normalt men det mest gunstige og "perfekte" egg er de eggene som er 4 delt og runde og fin slik jeg har forstått det...men alt er relativt også her.det gjelder å finne gull-egget ...det som er programert til å bli ett barn..og det kan vel likså godt være ett 3 delt?:)).mange har bært fram barn hvor de begynte som ujevn deling... dvs at det beste er at eggene deler seg 2-4-6-8 osv...

kansje du får prøve kort regime neste gang:)) kanskje det er det som må til for akkurat deg..you never know you know?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...