Gå til innhold

Hva får dere gjort hjemme i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk min første skatt for 4,5 år siden fikk jeg ikke støvsuget engang mens gubben var på jobb. Ble mye babybaby.

Denne gangen er det lettere å få gjort noe, men jeg synes jo samtidig at man skal ha MASSE tid til baby. Men med to små barn synes jeg huset ser ut som et katastrofeområde. Prøver å rydde stua og kjøkkenet i løpet av formiddagen mens storesøster er i barnehagen. Og får jeg tid tar jeg kanskje fram vaskebøtta og tørker litt støv.

Ellers skriver jeg litt i babyboka til lillebror, forbereder dåpen, triller litt turer og koser masse.

Dere da?

Fortsetter under...

syns det høres ut som du får gjort mye! :)

Her er det veldig varierende hva jeg får gjort! Stort sett sover han bare korte lurer på max 20-30 min... så det blir fort til at en bare rekker å henge opp klær og sette på en ny maskin.. Men av og til glimter han til å sover et par timer :)

Men det blir nok bedre når han blir litt større og kan aktivisere seg litt mer med leker osv..

jeg tenkte jeg skulle studere litt mens jeg er i permisjon, så håper å få litt lesetid :) Jobber 100% til vanlig, men tenkte å ta noen fag som er relevante for jobben mens jeg er hjemme.. :)

Lillegutt sover godt i vognen da - men den må være i bevegelse!.. men det er forhåpentligvis noe jeg kan venne han til med..Bare så kjedelig at det regner så mye for tiden..

Hei!

Jeg får nå hvertfall gjort mer nå enn de første forvirrende og slitsomme ukene..Selvtilliten som mamma har etterhvert økt (heldigvis, -jeg var så usikker og frustrert at jeg stort sett satt og ammet og grein, -herregud!) og jeg har blitt mer rutinert.

Forsøker å fokusere på de viktige tingene når mulighetene byr seg ( dvs at hun sover en god økt ), og det er kos og avkobling. Og ikke være altfor opphengt i rengjøring og rydding og sånne fasade-ting.

Men dagene flyr uten at jeg forstår hva jeg egentlig har drevet med, kan jo sitte en hel formiddag i trusa og amme:)

å, jeg blir så glad når jeg leser dette! jeg kjenner meg sånn igjen! jeg må bare glemme rotet rundt meg, og konsentrere meg om amming og kos med lillemann! og endelig begynner vi å få litt rutiner også, og jeg har fått litt mer selvtillit på mammarollen! rydde kan man gjøre senere...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...