Gå til innhold

Nummen i fingrene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har hatt dette i perioder. Vet ikke hva det er, men jeg er da frisk ellers:) Og det er alltid kun lillefinger og ringfinger.

Kan lett få det om jeg støtter underarmen mot f eks armlene, eller om jeg snakker i telefonen. Da får jeg det i den hånden jeg bruker(støtter meg med, eller holder telefonen).

Ser ikke på det som et stort problem. Det bare "er sånn":)

Jeg sliter med kronisk betennelse i skuldre, og har ømme muskler. Nummenhet og prikling i fingrene er helt normalt for meg. Mister også grepet når det står på som verst.

Det er nok musklene i skuldre/nakke som har fått kjørt seg, så jeg ville prøvd å myke de opp litt. Går som regel over etter et par dager.

Satt sammen med en mann på venteværelse hos legen her om dagen og han hadde nettopp operert håndleddet.

Visstnok en enkel rutineoperasjon:-)

Han hadde også begynt å bli nummen i fingrene, det viste seg at han var litt trang i håndleddet, slik at nerver og blod fikk dårlig plass. ( ja vet, litt vanskelig å forklare)

Så snakket jeg med kona til svigerfar i går, så viser det seg at hun også står på venteliste til samme operasjon.

Visstnok veldig vanlig sett med legers øyne.

Ellers kan det jo hende at du har stramme mulskler i nakke/skuldre, slik at nerver ligger i klem.

En time hos legen vil nok avdekket det hele, lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...