Mamma's trolljenter Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 prøver her og....... Jeg er litt nybegynner her og prøver meg litt fram men er en ting som stopper meg nå! Holder på med en lue I begynnelsen av hver omgang skal jeg erstatte med 3 luftmasker og avslutte med en kjedemaske i 3 luftmaske. Men skal jeg da hekle staver i de 2 andre luftmaskene? Det blir ikke nok masker utifra det som står i oppskriften heller når en må erstatte...??? hehe.. Ble kanskje litt rotete dette her, håper noen forstår!!
Gjest Filifjonka Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Den første staven erstattes med 3 luftmasker for å få høyde på omgangen. Når du kommer rundt igjen skal du tenke at dette er en stav, og så hekler du en kjedemaske i den 3. (øverste) luftmasken for at omgangen skal henge sammen. Du må _ikke_ hekle staver i de andre to luftmaskene, det vil bli veldig rart. Og du, i oppskriften er de tre luftmaskene telt med som en stav. Skal det være f.eks. 20 staver i omgangen, så hekler du de tre luftmaskene + 19 staver og da blir det 20.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå