Gå til innhold

Å reise med spedbarn...hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å fly med junior på 6 mnd, og må ha med litt pikkpakk. Dit vi skal er jeg avhengig å ha med både noe å sove i, trille med, bilstol, noe å sitte å spise/leke/slappe av i + alt av bagasje til meg selv og den lille. Jeg har både reiseseng (som veier en god del),paraplytrille,vippestol og enkel høystol til å sitte i, fra IKEA...men enn å drasse med alt dette da, bare for et par døgn borte fra hjemmet. Hva gjør dere? Føler meg som et pakkesel på tur...skulle ha hatt 6 hender og en enda sterke rygg....pjuh!

Skrevet

Jeg ville kjøpt en stol til å henge på bordet evt en sack n' seat (http://www.trollungen.no/product/10177/11209/450108/Sack%27n_Seat_BL%C5.html) som får plass i kofferten, så ville jeg droppet vippestol og høystol. Gulvet i tillegg til sack n' seat holder uten problemer et par dager. Som alternativ kan du ha han på fanget når han skal spise, det gjorde vi når vi var i syden med sønnen vår når han var ca6mnd, ellers satt han i vogna når det var behov for at han skulle sitte.

Kanskje det er mulig å leie bilstol dit dere skal? Eller hvis dere skal ta taxi, så kan dere forhåndsbestille taxi med bilsete, så slipper du å ta med det. Hvis du skal reise til noen dere kjenner, så kan kanskje de få lånt et sete av noen naboer/venner el.

Da er du nede i koffert, reiseseng og trille og hvis du er heldig, så har kanskje noen der du skal en trille/vogn og reiseseng å låne deg også, så slipper du å ta med det også.

Jeg har lånt bort både seng og bilsete til noen på jobben som skulle få besøk av barnebarn og vet om flere andre som har gjort det samme, så det er ofte ikke så vanskelig å få lånt ting hvis man begynner å spørre.

God tur!

Skrevet

Takk for tipset!

Vi skal reise til et sted der vi nesten ikke kjenner noen, så har liksom ikke noen å spørre om å låne ting og tang... men har en stor trillebag, så får se hve som kan få plass i den. Jeg får minske litt på klær og sko til både meg og den lille, så blir det nok plass til litt mer i bagen. 1.gang jeg er ute på tur med junior, så er jo litt ekstra bekymret for alt...hønemor!!

Skrevet

Dropp paraplytrilla og ta med barnevogna. Da slipper du å drasse med reisesenga!!! Dropp vippestolen og bruk bilsetet i stedet. Funker like bra. Jeg har reist masse med baby. Keep it simple and stupid:o)

Skrevet

Jeg hadde tatt med trille til turer og droppet sengen (heller latt ham sove sammen med meg). Ev. tatt med vogn og latt ham sove i den om natta. Tror jaggu hadde droppet vippestolen og høystolen også. Leke kan de gjøre på gulvet og hvile kan de gjøre i vogna, fanget eller sengen din. Når det spiser kan jo barnet sitte enten på fanget ditt eller i vogna.

Bilstol skjønner jeg godt du vil ha med, men hadde ikke turt å sendt den som baggasje på fly, for det er ikke alltid alt blir behandlet like pent, og da vet du ikke om stolen har fått et støt som har gjort den mindre sikker ved kollisjon.

Så, i din situasjon lever jeg heller veldig provisorisk noen døgn enn å dra med meg hele den lista der ;-) Er ikke alltid man kan ha samme komfort som hjemme.

Skrevet

Mi erfaring ang reise med småbarn er at jo meir stæsj du har med deg jo verre blir turen og jo mindre får du slappa av.

Var i England med eldste då han var 5-6 mnd. Bestilte reiseseng til han på b&b'en der vi skulle bu. Hadde med sportsvogna (men hadde eg tatt turen igjen hadde eg tatt reisetrilla - sportsvogn + tog/t-bane/buss i London = ikkje noko sjakktrekk!) og bæreselen.

Ved måltida sat han enten på fanget mitt eller låg på teppe på golvet. Han åt ikkje fast føde på det tidspunktet så det var ingen grunn til at han måtte sitte ved bordet. Han kunne vel forresten heller ikkje sitte sjølv på det tidspunktet så høgstol eller ikkje var ikkje ein reell problemstilling for meg.

Eg hadde droppa høgstol og vippestol. Viss du skal leige bil eller ta drosje kan du bestille barnesete. Ungen kan sitte i vogna eller på fanget når du matar han. Han kan umulig vere avhengig av f.eks. vippestol..? Eit teppe på golvet gjer MINST same nytten. Ev. kan du bruke bilsetet om du MÅ ha det med.

Og så ville eg funne ut om det var mulig å låne ei resieseng dit du skal (skal du til Bergensområdet kan du låne vår, send meg pm), eller vurdert å enten ta med "ordentleg" vogn i staden for trille (så han kan sove i den om natta), eller å la han oppi senga med deg om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...