mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 gledet oss veldig over baby nr 2 på vei. men mest sannsynnelig er det en SA/MA her. begynte å blø igår og blødd kraftig idag. vært på legevakten og fikk henv. til gynekolog imorgen kl 10. uff 8+3 idag eller uke 9 ifølge bim. kan noe fortelle meg forskjelleen på sa/ma. ? er det noe håp når legen sier at det mest sannsynelig er sa? *trist*
Molait Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Nei så leit. Folk har blødd kraftig og det har vist seg å gå bra. Vil likevel ikke bygge opp noen forhåpninger. Er noe med å psyke seg på det verste og heller få en gledlig opptur. Har du noe smerter da? Uke 8+3 ER uke 9. Man er i sin niende uke. altså fullgåtte åtte uker så begynner man på sin niende. Som at jeg er 29 år, men går i mitt 30 år. Er 8+3 selv i dag så uffameg. Klemmepå! Hold oss oppdatert da. Krysser fingre for at det skal gå bra! spontan abort, da kommer fosteret ut av seg selv. en missed abortion må man ha utskrapning (eller evt pillekur) Så man kan si at en sa ordner kroppen opp selv, mens ved en ma trenger den litt hjelp. Man kan og blø ved en ma og man kan ha en sa hvor det kan være igjen rester av morkae f.eks og man trenger litt hjelp likevel. Opplevd begge deler. Også begge deler på samme gang. For sist (som var ssa=sen spontanabort) så fikk jeg tvilling1 hjemme, men måtte føde ut tvilling2. Så hva det kalles da vet jeg i grunn ikke.
3barnsmor? Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 MA er Missed abortion, hvor kroppen selv ikke støter ut fosteret. SA er spontan abort hvor kroppen selv støter ut fosteret, å mest sannsynlig så er det det du har nå. Det beste for kroppen er jo å ordne opp selv om du mister så får håpe at om det er en abort så ordner kroppen opp selv så du slipper utskraping m.m. Lykke til(for alt du vet så kan det være en ufarlig blødning også, mange før deg som har hatt det.
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 30. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2009 jeg har mensensmerter. kjenner det godt. føler meg sliten og trøtt nå, har felt en del tårer idag. krysser fingrene selv til imorgen.
Molait Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 krysser det som kan krysses! Hold oss oppdatert i morgen da...
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 31. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2009 da var jeg tilbake der var det tomt. da takker jeg for meg. *trist* vi ses kankje igjen.............
Molait Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 Uff så leit! klemmepå!! Og det ER lov å være trist og lei seg selv om man ikke var "lenger på vei". Ta vare på hverandre.
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 31. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2009 tusen takk for gode tanker. jeg tror jeg kommer meg på jobb igjen, orker ikke gruble for mye. kjenner jeg ikke kunne gått på jobb ikveld. har felt noen tårer idag. satser på at jeg er her igjen om litt. legen sa jeg måtte la det gå en menstruasjon til før jeg prøvde igjen. vi snakkes:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå