Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Bruse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruse Hansen liksom... Tro'kke det nei.

Skrevet

Det skrives Bruce.

Helt greit amrikansk navn ,svogeren min heter det .

Skrevet

Beklager, men jeg ville ha fortsatt letingen etter navn....

Skrevet

På norsk skrives det Bruse, og det har faktisk lang navnetradisjon i Norge.

Skrevet

Klarer ikke tenke på annet enn bukkende Bruse.

Skrevet

Sikker på at det er et navn??!

Skrevet

Hadde ikke tatt det navnet alvorlig.

Skrevet

sorry, men jeg tenker bare bukken jeg også

Skrevet

Knallnavn!!

Passer veldig godt både på babyer og voksne, og symboliserer voksne, rike, ansvarlige og fantastiske foreldre som har en hytte på fjellet hvor det er veldig lett å gjøre seg fet.

Dessuten tipper jeg at det ikke er så mange som heter Bruse i Norge, og det er jo det ALLER, ALLER viktigste kriteriet.

Nei, stå på og velg dette navnet! Det er viktig å holde rekrutteringen til mobbeofre oppe!

Skrevet

Ja, velg det! Og hvis det viser seg å bli ei jente i stedet, kan hun hete Kuse

Skrevet

Er du så heldig å får tre barn, kan du bruke navnet Bruse på alle tre!

Er det noen fare for forveksling, kan man jo bare presisere "den minste, den mellomste og den største".

Skrevet

Men hvorfor skriver noen av dere "bukkende bruse"? Det er da vitterlig eventyret om de tre BUKKENE Bruse?? Eller tror dere at det finnes et eventyr om tre menn som bukker for alt de ser?

For øvrig, navnet ble altfor spesielt for meg. Vi bor tross alt i Norge, ikke i engelsktalende land.

Skrevet

Ærlig talt, du kan ikke kalle ungen for Bruse!!!

Litt for eventyr-aktig...!

Skrevet

Huff jeg pleier ikke å støtte opp om mobbing i innlegg men her var det mange morsomme innlegg, ler godt nå.

Ete seg fet på fjellet, kuse om det ble jente Hahaha, sorry HI om du blir fornærmet men det var morsomt :) *ler godt*

Skrevet

For noen svar:p majoriteten her kunne spart seg tiden hvis de ikke klarer å lire av seg annet enn bukkenDe bruse, for sikkerhets skyld ta med D-en:p

Sjekket ssb, det er 8 som har det som fornavn, så da er det ikke mange navnebrødre. Navnet er norrønt, og har vært brukt feks Bruse Sigurdsson jarl på Orknøyene død 1034.

En person som heter bruse, eller foreldrene hans for den del, behøver ikke skamme seg over navnet. En del andre her derimot....

Skrevet

Bruse,,,,hm,som i brusebad(dansk ord for dusj;) hehe)

Skrevet

HAhahaha JEG som skrev bukkende, måtte le godt når jeg så det. lo faktisk enda bedre av bukkende enn av bruse.

Men jeg tenker uansett, hvordan skal en lærer holde seg uten å le når hun leser eventyret da?? Nei Askeladden er bedre valg.

Forøvrig, jeg vet at de heter bukken bruse, jeg ble bare litt revet med. Akkurat som jeg trodde feen het Federin, og ikke så kom den onde Fe-der-inn på tornerose

Skrevet

Sikkert ett helt greit navn det, så lenge du er fornøyd! Jeg tenker bare på Perle og Bruse, som i Hansa sine maskoter! :) Selv om ikke taubanen til Ulrikken heter Perle og Bruse lenger tenker jeg at det er det de heter! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...