Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg befinner meg for tiden i USA og jeg lurer på hva som er "smart" å kjøpe her. Hvilke butikker, nettbutikker ect

Fortsetter under...

Skrevet

dr.browns flasker (du sparer ca 50kr flaska)

smokker ( har så mange typer der)

swaddle me tepper (disse er helt fantastiske)

brystpumpe (sparer du ca 600-700)kr på

klær (kan være morro å ha noe som ikke alle andre har)

Kolikk medisin ( uunværlig om du får en kolikk unger jeg har hatt to å det eneste som funka var en medisin som man fikk kjøpt på apoteket i amerika husker ikke navnet) prøvde alt!

Lanoish ammeinlegg å krem! fåes her i norge også men koster 3ganger så mye. (usikker på stavelsen)

jeg har bestillt mye fra butikkene på ebay ellers er det jo babies r us diapers.com

Skrevet

Tusen takk! Da skal jeg komme igang med å skjekke ut :)

Skrevet

mammaklær!! det er ufyselig stor prisforskjell!

hadde jeg vært der borte enda hadde jeg hamstra!:P angrer veldig på at jeg ikke kjøpte det nå når jeg er hjemme i norge..

ellers har de vel litt mer slikt "unødvendig" utstyr der borte som kanskje er kjekkt å ha:)

Skrevet

Jeg kjøpte mye "vanlige" ting på Wallmart. Ting til babyen som de har så mye større utvalg av der enn her.

Så vi tok med oss hjem noen leker (rangle, myke klosser), smekker, vaskekluter, babyteppe, tåteflasker osv. Syns det er kjempemorsomt med ting du ikke finner her. F.eks er det ingen som kommer til å ha den ormen som spiller musikk når du trekker i den fordi den er kjøpt på "coop" i usa.

Men ikke alltid lett å vite hva man skal kjøpe når man har babyen i magen. Det jeg angrer litt på er at jeg ikke kjøpte tutekopper/drikkekopper, for syns ikke utvalget her i Norge er noe særlig.

Og basisklær fra Gap. Det er klær med god kvalitet som ikke er så dyre. Er veldig fornøyd med bodyene og sokkene jeg kjøpte der.

Blir du lenge i Usa??

Annonse

Skrevet

Tusen takk for mange tips!

Jeg har vært her i nesten 3 mnd allerede og har 4 uker igjen av min jobbeperiode her. Jeg er bare i uke 18 så jeg har ikke begynt å tenke på så mye shopping før nå..... var så utrolig kvalm og hadde null i energi helt til uke 14 ca. Men nå har shopping-genet begynt å røre på seg... har fremdeles litt ubrukt plass i kofferten :)

Wallmart var et bra tips. Vet det er en ikke så langt unna her..

Skrevet

Hei.

Takker for gode tips jeg også. Skal til USA nå i oktober, og da skal vi shoppe litt ja.

Jeg leste også et sted at de har slik gravidpute i USA som kunne være fint å ha når magen blir større. Det er noe som er veldig vanskelig å få tak i her i Norge. Den er fin å bruke når man skal sove eller slappe av.

Skrevet

Vil anbefale følgende butikk (og nettsted) buybuybaby.com

Skrevet

Jeg ville kjøpt en vippestol m/vibrering (batteridrevet). Hadde en sånn til mine barn som var kjøpt i USA, og den var helt fantastisk! Du får kjøpt på Walmart, Target og ellers overalt der de har babyutstyr.

Koster lite, veier lite og ligger flatpakket, legg den nederst i kofferten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...