MiMa09 Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Jeg er heldig og har mer enn nok melk til min lille. Etter råd fra helsesøster har jeg pumpet og frosset ned en del. Fryser ned ca 2 dl daglig. Så sier et par venninner av meg at det ikke er noe vits i å fryse ned før jeg vet at babyen faktisk spiser den tinte melka, for mange vil ikke ha den. Ene venninna min sa at den lukta helt annerledes etter at den var tint, og at de ofte reagerte på det. Jeg tok opp et beger, tinte i kjøleskapet, luktet på den da den var tint, og den luktet helt fint. MEN da jeg varmet den opp gjorde den ikke det lenger gitt, den luktet en mellomting mellom gulp og spy! Skikkelig ekkelt, og jeg ville ikke gi det til babyen min i det hele tatt. Dette skjer ikke når jeg varmer opp melk som har vært oppbevart kun i kjøleskapet. Flere med erfaringer på dette området? Tanken til helsesøster da hun ga meg tipset om å gjøre dette var at baby kunne få morsmelk i stedet for MME hvis jeg skal noe sånn at far eller barnevakt skal mate. Men hvis det lukter så ille vil jeg heller kjøpe MME til han.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Ikke uvanlig at den lukter litt nei:) Men det er ikke farlig i det hele tatt, og mitt inntrykk er at de aller fleste babyer ikke smaker noe særlig forskjell og glugger ned som bare det! Vanligste problemet er vel at de nekter å ta flaske, men da er det kun flasken det står på, ikke selve melka.
blomstre Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 Hei Ikke noe uvanlig med rar lukt nei. Og som det siers over her så er det ikke noe farlig :-) Eneste problemet er at enkelte ikke vil ha den, så dette er lurt å teste ut før du må gi den... Her kan du lese hva ammehjelpen skriver om dette: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=168 Kan også være greit å fryse ned små mengder (isterningpose f.esk) som man kan bruke i den første grøten og i grønsaksmos :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå