Gå til innhold

Helt ærlig, hva synes dere om dette guttenavnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er kult, men det er for sært. Én ting er at det minner om et etternavn, en annen det faktum at de fleste vil forbinde det med en ikke så veldig sympatisk prest i Henrik Ibsens skuespill. På den annen side: Hvis du bruker dette navnet, gir du et signal om intellektuell tyngde og "åndsnærværelse"!

Vel.. Jeg hadde aldri kalt min unge for det. Jeg syns det er litt for spesielt til det.. Samtidig så kan det jo kanskje være kult for den ungen at "ingen" andre heter det samme. ? Eller vedkommende kan ende opp med å ikke like det fordi det er for sært. Jeg vet ikke. Men jeg hadde ikke valgt det. Sorry.

Annonse

Veel, det er i grunn litt kult. Mykje betre enn desse sukkersøte gutenamna som obviously er populære for tida! ;-) Men med assosiasjonar både til Ibsen og rett og slett "brann" må eg seie det vart for sært for meg iallefall!

Brand klinget ikke helt i mine ører... Du spør etter andre lignende, vet ikke om dette er innenfor kategorien, men prøver:)

Haldor

Herman

Olaus

August

Niels

William

Wilhelm

Wilmer

Tordar

Viljar

Klaus

Annonse

Jeg liker best navn med to stavelser og som ikke er så feminine.

Tenkte på Gullbrand når du nevnte Brand.

Liker dette bedre siden det har to stavelser.

Her er flere gamle navn:(ikke mine favoritter, men kanskje noen andre sine?) :-)

Grunde

Just

Evert

Åsleif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...