fillifjonka Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Hvor produseres bleiene ? Det er så mye fokus på kortreist mat, men hvor lager pampers og libero? Vi har bestemt oss for en "jatakk begge deler" løsning, og har kjøpt inn tøybleier. Har gravd og lett etter info om hvor papirbleiene lages. Jeg vil jo helst ikke prøve å være miljømamma, og bruke papirbleier som fraktes fra usa fx. Vet at saba mølnyke produserte libero i gamledager, men det kan jo godt hende de produseres i kina nå for alt jeg vet. Er det noen som vet mere om dette.
en liten en Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 jeg vet at coop sine egne bleier produserer i tyskland, for det står på pakken Det mener jeg at står på de andre også hvor de lages, feks pampers, sto det iallefall før at var made in the eec, og da er de iallefall laget i europa.
fillifjonka Skrevet 30. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2009 Takk da er jeg litt nærmere, får gå å smuglese i butikken i morgen hi.hi
fillifjonka Skrevet 1. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2009 Da har jeg fått tak i info, ble oppringt av en i libero, etter litt mere research. Deres bleier produseres stort sett i sverige, noe bleiebukser i polen og frankrike. Klarer ikke finne mere om pampers en jeg fikk tips om her for noen dager siden, men særlig mye nærmere en sverige kan det jo ikke bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå