Gå til innhold

hva synes dere om ung graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Har bare et par spm... Hva er deres meninger om ung graviditet som faktisk er planlagt?

Hva ville du sagt til dattern din, hvis hun ble gravid i alder av 16-18 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg ville sagt, men kunne ha fortalt henne at hun hadde mye å oppleve i 20 årene, som reising, utdanning, jobberfaring osv.

Men jeg kan ikke si noe om hun er 18, for jeg ble gravid selv som 18-åring. Noe av det beste som skjedde meg, jeg er 29 år nå, min datter er 10 år og jeg er fremdeles ung :)

Hadde hun kommet hjem som 16-åring hadde jeg sagt at hun måtte tenke seg om både 2 og 3 ganger før hun gjennomførte en evnt graviditet.

Jeg ville spurt om hun hadde taklet å passe ett spedbarn 24t i døgnet, evnt lånt slike dukker/barn som man må følge med i 14 dager. Sett de?

Skrevet

Ja, jeg har sett de der dokkene ja;)

Selv er jeg 17, og har nå et sterkt ønske om å bli gravid etter en SA. Opplevde det som noe helt forferdelig, og aldri vil jeg oppleve noe sånt igjen. Men sånt kan man jo ikke bestemme selv da.

Det du ville sagt, ville nok jeg også ha sagt selv. Men er nok så barnsyk etter SA, og også kanskje fordi det er så mange av mine venner på samme alder som er gravide og skal ha barn, eller har fått.

Jeg er jo selvstendig og bor sammen med kjæresten borte ifra hjembyen. Og jeg kan så mye om barn og gleder meg så til å ta vare på mitt eget.

Hva synes du om dette da? =)

Skrevet

Om du føler deg klar til å ta vare på ett lite spebarn, å flere av vennene dine har fått eller skal ha, så skjønner jeg godt at du ønsker deg ett lite barn :)

Jeg planla å bli gravid før jeg fylte 18 med min x, og jeg angrer ikke. Jeg var nettopp fyllt 18 år, vi leide bare, jeg hadde ingen jobb/skole når jeg ble gravid

Skulle jeg ha vært 18 idag, ville jeg selvsagt ha ventet til jeg hadde fylt 25, hatt fast jobb, sikker økonomi, eget hus og funnet plassen jeg vil bo.

Jeg har slitt mye, økonomisk, flyttet mye med barna,(de er leie av denne flyttingen nå) det ble slutt med meg og x, tatt meg av 2 barn alene, sittet mye inne på kveldene, å drømt om sydenturer, fjellturer, ute med venner, cafebesøk osv osv. Men jeg hadde selv valgt å få barn :)

Jeg tenkte at alt det der kan jeg gjøre når barna blir store :) Å det kan jeg, nå har jeg barn på 10 og 6 år, 2 skolebarn, å er selv ikke 30 år! Men det koster å ha barn, så det blir nesten en umulighet for min del.

NÅ først for 2 år siden følte jeg meg klar til å slå meg til ro å starte mitt familieliv, selv om jeg hadde hatt barn i 8 år allerede :)

Hadde jeg vært deg, kunne jeg tenkt meg å vente litt, å heller opplevd mer av reiselivet! Man har sjanse mens man er ung å fri, når man har fått barn, er det ikke bare å sette barnet til barnevakt å reise på ferie til Egypt, dra på safari osv ! klart man kan ta me barnet, men jeg ville ha nytet det å reise kunn med min kjære å så nytet ett så etterlengtet barn når man føler at tiden er inne! :)

Men til syvende å sist, du føler selv når tiden er inne, å hva slags drømmer du går med :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg forstår veldig godt hva du mener. Du høres nesten ut som min egen mamma ;P

Hun fikk meg som 19 åring og min bror 2 år senere og har vært alene mamma.

Selv om at jeg vet at det kan hende at jeg kan gå glipp av veldig mye, så er jeg faktisk villig til å legge det til sides, for å få en liten en.

Har jo selvsagt vurdert alt hva som vil skje hvis jeg ble gravid nå, og jeg mener at jeg klarer det. Og jeg vil =)

Jeg tror tidene er inne!

Takk, du får h lykke til selv! Nårti venter du IKM?

Skrevet

jeg venter IKM den 7 september, kanskje før... Min var forsinket med 4 dager sist, så egentlig skal jeg ha den 4 september, å det er jo snart!

Håper jo det klaffet denne gangen, men er litt usikker... hehe man får vente å se :)

Regnet ut på terminberegneren at om jeg er gravid nå, så er jeg 2 uker å 5 dager på vei! Men vi får se, spiren sitter når den vil sitte ;)

Håper du får den lille spiren din :) Det er morro med barn

Skrevet

Åh, så gøy! jeg har også 7 sept! :D da kan vi følge hverandre!

Har du hatt noen symptomer da?

Skrevet

Ikke annet enn murringer, men det kan jo være mensen som er i anmarsj, å så blir jeg fort sur, men det blir jeg også før mens... tjihi...

Men det er litt tidlig å si enda, neste uke kommer det mest sannsynlig symptomer om jeg er gravid.... :)

Siden jeg har vært gravid før, så sier man at man kan merke symptomene litt tiligere! Hmm

Enn du da? Fått noe tegn?

Skrevet

aha, okei;)

jeg har hatt litt sure oppstøt, litt kvalme, svimmelhet, vondt i hode, luft i magen og kanskje treg fordøyelse. Murringer og stikkninger i magen, men ikke så mye i brystene utrolig nok;S men håper det kommer sterkere og flere tegn nå ut i uka da ;)

Skrevet

vet du.. vi begynte å prøve når jeg var 18... og på mange måter er jeg faktisk gla for at jeg var 22 når gutten endelig kom til..

jeg mistet 4 ganger på de årene... og vet veldig godt hvordan d savnet er.. og ville så absolutt ikke vente på å bli mamma når jeg var 18.. da ville jeg gjærne vært gravid for lenge siden...

men nå når gutten vår har blitt et år ser jeg at d var mye jeg enda skulle oppleve før vi ble foreldre.. vi fikk tid til mange fine ferier sammen... gifta oss.. noe som var helt fantastisk.. kjøpte eget hus.. ja d var mange ting som falt på plass de laaaange årene som vi prøvde å bli gravide..

det felte mange tårerfor hver nye pp vi startet på og lengselen var stor... slik som nå når vi prøver på nr 2.. men nå er vi jo klare for d.. vi har vært sammen 7 år og kjenner hverandre ut og inn...

vi har opplevd mye sammen og har skjønt at for å kunne være et godt par må man fungere som egne personer oppi det hele:)

så hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å se på hvor ung du er og eller holdt ut lengselen etter barn en stund til kost meg med alene tiden med kjæresten min og heller planlagt familie litt lengre frem...

har ingenting imot unge mødre bare så det er sagt...

men jeg håper dette kan hjelpe å sette litt andre farger på saken?

Skrevet

Hei :) Ville bare skyte inn en ting, det her med reiseopplevelser og muligheter man kanskje mister, hvor stor sannsynlighet er det for at du kommer til å reise maaaassse dersom du ikke blir gravid nå??Å utdannelse kan man ta når man har barn, jeg skal det.Deltid er en fin ting:)Å jeg er bare 22, men vært gift i snart 3 år, mannen min har fast jobb!Man klarer alt, så lenge man bestemmer seg for det.Å trur hvis du er så klar for det, så er du klar over at man må omstille livet sitt. Men det er jo ikke allid så dumt :) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...