Gå til innhold

Fostervannsprøve eller ei...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i utlandet og har akkurat fått resultatet fra en sånn trippeltest, med et resultat på at det er 1 - 280 sjans for en eller annen trisomi feil på barnet jeg bærer. Dette vil jo si ca 0.3% sjans for at noe er gale. Jeg tror egentlig alt er i orden.

Det er som er så vanskelig, er at vi nå får tilbud om fostervannsprøve. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, fostervannsprøven har vel minst en sjans på 0.5 % for at den fremprovosere en abort (uavhengig av om det er noe galt med barnet)

Skulle nesten ønske at resultatet hadde vært dårligere, sånn som det er nå, så er det jo veldig nært forventet (Hadde det vært 1 - 390, så hadde de ikke ment det var noen forhøyet risiko) og det kjennes ut som så skyte på småspurv med kanon. Noen som har noen tanker? Håpløst dilemma....

Fortsetter under...

Hei :-)

Jeg har ikke noe greier på resultater på trippeltester, men hvis du er usikker så burde du gå for fostervannsprøve.

Hadde heller ingen komplikasjoner etter prøven.

Jeg tok det for ca 3 uker siden og det gjorde ikke vondt så det trenger du ikke grue deg for. Vi fikk svar igår hvor det sto at vi venter en kromosonfrisk gutt :-)

Synes du burde ta prøven så slapper du av litt mere :-)

Det var mitt synspunkt, men det er kun du som kan velge for deg selv :)

Lykke til uansett hva du velger :-)

Klem

Da ble det morkakeprøve (trodde de skulle gjøre fostervannsprøve, men ikke alltid så greit med fremmede språk).

Vi skulle få resultatene i løpet av et par dager (om de fant noe kunne det ta noen dager ekstra, for da gjorde de alle testene en gang til.)

Så nå sitter vi her og teller timer da, kjenner jeg er mer redd for at det er noe gale nå, enn før jeg tok testen... Håper alt er i orden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...