Gå til innhold

Titter forsiktig inn,

Anbefalte innlegg

Skrevet

veldig tidlig gravid ennå å er ennå ikke helt sikker på utfallet av alt men Hei alle sammen. Jeg har termin i slutten av april/begynnelsen av mai etter egen regning ennå.

Har ikke vært til legen ennå, men skal bestille time til uka.

Går dere alle til legen for å bekrefte at dere virkelig er gravid når testen slår ut positivt eller jubler du ikke før legen har sagt tommel opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen skal du være... klart man juble etter egne tester:) Gratulerer til deg også.Har selv tem 2 mai, venter nr 2, jente på 5 fra før.

Etter 3. dig testen og strekene er tydelig positive er det lov å feire litt. går som regel bra, mistet i uke 7 i juni men satser på nyt nå.

Ikke gått til legen ennå, tenkte å levere en urin prøve der til uka, så ringer han nok til meg å avtaler første kontroll rund 8-10. uke.'

Lykke til

Skrevet

Velkommen! :) Er selv i uke 9 og har ikke vært hos legen enda.. har hatt 2 positive tester, er dårlig og kvalm som f, har mistet matlysten totalt, mere trøtt enn vanlig, ingen mensen og fått dilla på juice, så jeg er ikke i tvil om at jeg er gravid! :) Skal ringe å bestille time imorgen, fastlegen min har vært på ferie.

Skrevet

Jeg tok begge testene før jeg venta mensen fordi jeg mistenkte ting jeg, første 2 dager før og andre 1 dag før, begge positive kjapt.

Skrevet

Gratulerer :)

har også termin med tredjemann slutten av april begynnelsen av mai:)

Skrevet

Hei, blir med her jeg også.

Har to mmislykkede prøverørsbehandlinger bak meg og over fire år med prøving, og så plutselig testet jeg positivt på torsdag - helt uten hjelp.

Tok to tester og begge lyste "gravid". Ble veldig glad, men kan ikke helt tro det, så har tatt blodprøve og venter svar på torsdag førstkommende. Frem til da velger jeg å være "lykkelig gravid". Krysser fingrene for at det faktisk er sant!! :o)... i så fall er jeg også i "tidlig mai gjengen" i henhold til egen regning...,

Skrevet

Gratulerer:)

Er vanlig med første kontroll rundt uke 12. (10-12) Liten vist i å dra til lege før det med mindre man har noen spes grunn for det. (sykdom/medisinbruk eller blødninger f.eks.)

De testene de bruker der er like sikre som hjemmetestene. Har vært gravid mange ganger nå og har aldri blitt testa hos lege for å få det bekreftet. De har spurt om jeg har testet selv og da holder det. Og tester du pos og ikke får tr så er du nok gravid;)

Man kan ta hcg måling og se evt stigning, men dette gjøres ikke uten at det er grunn for det (f.eks ved mistanke om abort)

Skrevet

GRATTIS! :)

Jeg var hos legen for å få sm pga svangerskapskvalme, men måtte likevel levere urinprøve for at DE skulle teste! Føltes ganske søkt i grunn..

Sitter å venter på at de skal teste, så spør hun i resepsjonen: Er du sikker på at den er positiv da???

Det var like før jeg svarte henne noe frekt så kvalm som jeg var, men klarte å knipe gjen ;)

Men uansett: jeg skal til første kontroll hos legen i uke 9/10

Og JA! Her er det jubel i stua ved første positive test :)))

Skrevet

hei

Testet positivt i dag på cb-digital (gravid). Hadde el rundt 20 aug. Bør jeg ta flere tester, eller skal jeg regne med at alt er ok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...