Gjest Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Fant ut at det i dag var på tide å fortelle mamma at hun skal bli mormor. Så jeg ringte henne og sa "har du hørt at Even (lillebror) skal bli onkel?" hahaha! Skal si dama blei stille i telefonen!! Men så ble hun glad da:)! Hvordan har dere valgt å fortelle deres om graviditeten?
Gjest Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 *hihi* Ja, det snurret ikke fort en stund, men så tok hun den;) Har fundert leeenge på hvordan jeg skulle si det og fant ut at det var greit å ta det med litt humor;)
Molait Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Gruer meg litt til å fortelle jeg. Vi mistet tvilingene i uke 14 i mars. Vet ikke helt hvordan folk kommer ti å ta det nå. Og kommer vel til å være mye bekymring tenker jeg. (var ganske mye komplikasjoner og sykehusbeslk sist) Det er jo en gledlig nyhet at man er gravid, men føler liksom ikke spenningen ved å fortelle nå som sist.
Gjest Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Huff, det var trasig å høre:( Håper det går bedre denne gang og masse, masse, lykke til:)!
Frk Marge Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 lurer også på dette... har to barn fra før hvor jeg ved begge svangerskapene har fått svangerskapsforgiftning... den førsate gangen gikk den nesten helt galt med både meg og datteren min. andre gangen gikk alt helt fint. fikk symptomer på begynnende preklampsi 4 dager før termin og ble lagt inn og satt igang med en gang. alt gikk normalt da vi fortalte om at lillebroren var på veg fikk jeg et meget bekymret ansikt som reaksjon og en kommentar som var noe sånnt som; "å! er dette lurt da?" eller noe i den dur ... (har fortrengt det ) nå har jeg ny partner, som ikke har barn fra før, og vi er ikke unge lenger (jeg er 36). lurer veeeeldig på hvordan mamma reagerer denne gangen gruer meg til å fortelle det til henne jeg... svigermor kommer til å kaste seg rundt halsen min og si gratulerer og sikkert begynne å gråte, men mamma... hun kommer tilå bli kjempebekymret, redd og småsur fordi vi tør... tror jeg i allefall hvordan forteller man noe man selv er kjempeglad for til noen man MÅ si det til og som sikkert ikke kommer til å ta det ensidig positivt???
Gjest Skrevet 30. august 2009 #7 Skrevet 30. august 2009 Uff, det høres ikke noe særlig ut... Å få barn skal jo være en lykke;) Var veldig spent jeg også siden jeg blir alene om barnet, men mamma tok det veldig fint - hurra!! Håper de, iallfall etterhvert, kan glede seg på deres vegne og om det ikke skulle skje så har dere iallfall hverandre og kan glede dere sammen om den lille:)! Masse lykke til:)!!
Molait Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Joda, blir nok glede på våres vegne (svarer litt for begge..hehe) men går litt på den at "du har jo to friske fine barn fra før" "gled deg over de du har" ja den duren der. vi er jo ikke noe mindre glade i de vi har liksom så blir så dumt å si. du over (husker ikke nicket i farta) du blir vel fulgt opp ganske nøye? For da blir jo det og en trygghett du kan presentere for mor...
indigomamma Skrevet 30. august 2009 #9 Skrevet 30. august 2009 haha måtte le. jeg fortale mamma nyheten da jeg venta 1 mann på akkurat samme måte. at bror min skulle bli onkel haha
Frk Marge Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 vurderer å ta denne jeg og denne gangen... eller noelignende lol og JA jeg ble meget bra fulgt opp med andremann. og kjenner igjen de kommentarene: "nå har du jo en av hver - så heldig, så SLIPPER du å prøve en gang til....." skjønner ikke helt den jeg. målet er vel ikke å få en av hver vel? eller? målet må da være å få dem man har lyst til å få? være seg om det var 2 eller 5 stk? lol
Molait Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Ja sist så fikk jeg masse "får håpe de får ei jente nå da"...ja klart med to gutter hadde det vært stas med ei jente, men man trengger da ikke si sånt! Garantert jeg hadde fått samme om jeg hadde en av hver. Nå får jeg "bare" du har to frisk barn. Målet for mange er faktisk en av hver...og hus med hage....og golden ret.... og hytte på fjellet...og alt annet A4 Ihvertfall før de begynner med barn:)
Frk Marge Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 sier ikke det er galt med et ønske om en av hver bare litt irritert over dem som mener man bør gi seg om man har oppnådd netopp dette... er jo ikke sikkert det var det JEG ønsket meg? eller ikke alt jeg ønsket meg?
Molait Skrevet 30. august 2009 #13 Skrevet 30. august 2009 Nei men da har man liksom prøvd begge deler da. Blir litt dumt. Er faktisk ikke alle som ønsker seg en av hver heller. "folket" mener vel at da er det ikke noe "nytt" du kan få..hehe eller man kan jo prøve seg på tvillinger? Eller trillinger? Mange muligheter;) Full respekt for de som ønsker slik jeg beskrev, blir bare litt sånn..ja av de som ikke har barn og har alt så perfekt planlagt...Livet er ikke bare å planlegge når det kommer til familie, men noen er så bastante at de får bare leve i håpet. Vi har en på 11,5. En på 3. mistet en mellom der. Mistet tvillinger nå i mars. Bor greit, men har stor konflikt med nabo (er tomannsbolig) som preger mye av "A4-lykken" Ikke har vi bikkje heller, men har pus så den er nå grei;) Poenget er at jeg så ikke helt for meg å bli mor som 18åring, for så å ha 8,5 år mellom. Miste en for så å gravlegge to små. Ville ha ei jente og, men nå bryr jeg meg ikke så mye. Livet gir og livet tar. Ser flere her (eller så en del spes på bli gravid) som ble så frustrert over at det faktisk ikke var bare å ha sex, bli gravid, få barn:) Har bare hatt en del sånn rundt meg seh...som har aaalt laina opp..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå