Ettervinterkommervår Skrevet 30. august 2009 #1 Del Skrevet 30. august 2009 De siste dagene har mini vært så utålmodig når jeg skal amme. De fleste gangene må jeg prøve igjen og igjen med flere mintters mellomrom, og gjerne få i gang utdrivningsrefleksen før jeg legger han til igjen. Han suger bare et par ganger, noen ganger ett min eller to, og så slipper han og vil ikke ta igjen med det første. Føler at de går tregere å få i gang utdrivningsrefleksen når han drikker nå, og jeg blir jo ikke akkurat mindre stresset når det er slik det er nå heller. Finnes det noen tips å få ? Sitter her og "gruer" meg til han skal spise igjen, for det er litt vanskelig å få det til nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588353-plutselig-s%C3%A5-urolig-og-ut%C3%A5lmodig-n%C3%A5r-jeg-ammer-3-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammantilPatrick Skrevet 30. august 2009 #2 Del Skrevet 30. august 2009 Har ikke akkurat noen tips, men jeg hadde det AKKURAT slik selv med lillegutt da han var 3 mnd. Ammingen ble plutselig en kamp uten like, og han skrek og nekta å ta puppen. Til slutt pumpet jeg meg, og ga han på flaske bare for å prøve, og han slukte melka!!!!! Ved hvert måltid etter dette prøvde jeg puppen først, men samme kampen igjen, og det endte opp med flaske hver gang. Mista melka i puppene fort, så nå får han mme. Det ble eneste løsningen her, men det trenger ikke å bli slik til dere. Ville bare dele min erfaring:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588353-plutselig-s%C3%A5-urolig-og-ut%C3%A5lmodig-n%C3%A5r-jeg-ammer-3-mnd/#findComment-140589512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julle&LilleBus Skrevet 30. august 2009 #3 Del Skrevet 30. august 2009 Samme erfaring her, Bergenserinne. Når han var ca 3mnd (litt før) ble han plutselig kjempe utålmodig. Begynte å grine, kastet seg bakover med hodet og ble generelt bare sinna. Aner ikke hvorfor! Noen ganger kom han seg litt etterhvert, mens andre ganger spiste han nesten ikke noenting, bare noen få sup. Jeg prøvde masse forskjellig (rolige omgivelser, gi han før han ble stup sulten, jobbe med selve suge teknikken hans +++ nesespray for utdrivingsrefleksen), men så ikke ut til at noe hjalp.. Holdt på i rundt 3 uker. Hadde bare lyst til å gi opp og kjøre på med mme på "heltid", var så trøtt av hele opplegget. Helsesøster sa også at det ikke var noe problem om jeg ønsket å gi ham mme i tillegg når det ikke funket. (Mme sluker han uten så mye som et knyst..) Så jeg kjøpte tillegg og var forberedt på å gå mer og mer over til det. Men de 4-5 siste dagene har det plutselig gått ganske greit igjen. Så nå er det bare amming igjen, uten tillegg:) Litt rotete skrevet dette føler jeg, og ikke akkurat no tips Men poenget mitt er vel at det faktisk kan være noe som bare går over av seg selv, og om det ikke gjør det, så er det ikke no nederlag om man må ty til å gi tillegg, helt eller delvis. Sikkert andre her som kan komme med mer konkrete tips (Jeg har begynt å ha med meg en flaske med tillegg hvis vi skal på café, reise osv. I tilfelle han blir umulig, så slepper jeg å sitte der med en liten vræler med puppen ute. Det blir jeg bare enda mer stressa av;) ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588353-plutselig-s%C3%A5-urolig-og-ut%C3%A5lmodig-n%C3%A5r-jeg-ammer-3-mnd/#findComment-140589748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Squirrel79 Skrevet 30. august 2009 #4 Del Skrevet 30. august 2009 Her beskriver du akkurat det samme som jeg opplevde når mini var 3 måneder også. Jeg sleit veldig med å få han til å ta puppen, og hvis han tok den så spiste han en stund, og plutselig slapp han taket og hylte. Det var en kamp uten like, og det nytta ikke i det hele tatt om jeg ikke var hjemme og han lå på ammeputa. Jeg kjempet meg gjennom det, og han ble noe roligere. Men når han var 5.5 måneder hadde han helt mistet interessed. Da hylte han ikke lenger, men han nektet plent å suge. Jeg ga opp amminga da. Han hadde fått MME i tillegg siden han var ca. 2 måneder da. Jeg har desverre ikke så mange andre råd enn å forsøke rolige omgivelser, slappe av, prøve igjen etter en stund etc. Helsesøster foreslo å smøre maltekstrakt på puppen først, for at han skulle suge av det for å få i gang utdrivningen fort, eller for at han skulle bli interessert. Jeg forsøkte det aldri, men det var jo en god ide. Lykke til! Jeg håper inderlig du kommer over kneika! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588353-plutselig-s%C3%A5-urolig-og-ut%C3%A5lmodig-n%C3%A5r-jeg-ammer-3-mnd/#findComment-140589870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mikkemamma<3 Skrevet 30. august 2009 #5 Del Skrevet 30. august 2009 Min gutt er 2 måneder og jeg har hatt det samme problemet en stund nå..Han suger litt, så stopper han og kaster på hodet og bare hyler. Men hos meg er det fordi melka kommer for fort, han får for mye i munnen. Blir så fortvilet og har mest lyst til å gi opp hele greia. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588353-plutselig-s%C3%A5-urolig-og-ut%C3%A5lmodig-n%C3%A5r-jeg-ammer-3-mnd/#findComment-140590104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 30. august 2009 #6 Del Skrevet 30. august 2009 Det er som å lese om mi tulle på 2,5 mnd. Er helt svett for tiden, amminga er sjelden ei hyggestund! Men jeg tror dette er vanlig i den alderen, har lest litt om det. Må bare smøøøøøøre oss med tolmodighet og vente. Jeg gir ikke opp amminga. Det virker som hun er plutselig veldig sensitiv for alt: -hun må ikke være for varm (ammepute gjør at de blir veldig svette pga isoporfyllet), så jeg kler alltid av henne før ammestunda -prøver å kutte ammepute helt, virker som hun trives bedre uten den, i armene mine (jeg liker ikke å amme uten ammepute, meeen...) -hun tar ikke spruten når utdrivningsrefleksen starter ,så da må jeg forte meg å holde en kopp eller stor klut under til det går over. Tror IKKE det er lurt å presse dette i dem -hun vil prate med meg, gjør det nesten til en lek å suge èn gang og kikke opp - holder på sånn lenge -jeg passer på å aldri presse puppen min i munnen hennes eller dytte hodet hennes inn i puppen...lar henne styre showet selv. -forsoner meg litt med at hun spiser så bra når hun er søvnig/sover at det er ingen krise om det ikke blir de aller lengste ammestundene på dagen. -jeg demper lyset og har det stille rundt meg, hun blir straks roligere av det -jeg må være veeeeldig rolig når hun herjer og styrer, da kan hun plutselig roe seg etter ca. 10 min med kaving. TOLMODIGHET er en dyd! LYkke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588353-plutselig-s%C3%A5-urolig-og-ut%C3%A5lmodig-n%C3%A5r-jeg-ammer-3-mnd/#findComment-140590391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lita78ღ Skrevet 1. september 2009 #7 Del Skrevet 1. september 2009 Må bare si at jeg ble veldig glad når jeg så denne tråden:-) Flere her beskriver situasjonen vår på en prikk. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor puppen plutselig ikke var så interessant lengre...Takk til internett hvor man kan dele erfaringer og skjønne at man ikke er alene!! Jeg supplerer med flaske av og til. Tilbyr brystet så lenge han vil, men har sluttet å kampes med han da han begynner å snu seg bort, slippe-suge-slippe og kaver.. Noen ganger tar han hele måltidet av puppen, andre ganger blir det flaske gangske raskt. Gir da melken jeg pumpet ut etter forrige måltid. Og ut på tur eller på besøk har jeg alltid flasken (mme). Det føles mye mer befriende for meg og vi har det bedre begge to Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588353-plutselig-s%C3%A5-urolig-og-ut%C3%A5lmodig-n%C3%A5r-jeg-ammer-3-mnd/#findComment-140597153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M og Lille E Skrevet 1. september 2009 #8 Del Skrevet 1. september 2009 Dette er akkurat slik vi har hatt det i en måneds tid, og snuppa er over 4 mnd. Nå begynner det å gå bedre, og tenkte jeg skulle fortelle noe som funket for oss (aner ikke om det funker for andre): For meg virket det som om hun rett og slett ble utålmodig - maten kom for sakte! Når melkestrømmen ble svakere kastet hun seg bak og skreik. Løsningen ble etterhvert å bytte bryst med en gang hun gjorde dette, for å tilfredsstille den verste sulten (innbiller jeg meg) med like god tilstrømming fra den andre puppen. For at hun skulle få i seg den fete melken fra det første brystet, passet vi deretter - når hun var roligere og hadde tømt bryst nr. 2 - på å bytte tilbake. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588353-plutselig-s%C3%A5-urolig-og-ut%C3%A5lmodig-n%C3%A5r-jeg-ammer-3-mnd/#findComment-140600738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma´n til lillemor Skrevet 2. september 2009 #9 Del Skrevet 2. september 2009 Det ser ut som om dere alle sammen har babyer i ca samme alder. Jenta mi er 7 uker og har holdt på sånn innimellom i over en uke. Har lurt på om hun kan ha vondt i nakken eller magen og vi pleier å ta pause når hun begynner å bli urolig og skriker. Har tenkt at det kanskje er en rap som må opp at hun blir frustrert hvis melka kommer for fort eller for sakte, men har ikke klart å finne noen fellesnevner de forskjellige gangene. Frustrerende, men hun får i seg nok mat og har fin vektoppgang, så sånn sett så er jeg ikke bekymra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588353-plutselig-s%C3%A5-urolig-og-ut%C3%A5lmodig-n%C3%A5r-jeg-ammer-3-mnd/#findComment-140603325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå