Zelda75 Skrevet 30. august 2009 #1 Del Skrevet 30. august 2009 Hei, damer. Ny her inne jeg. Hadde termin 29 mars 2010. Men forrige uke begynnte jeg med litt småbrune flekker.På fredag ble de mørkerøde. Ringte legen som sa jeg aborterte, og at det ikke var noen vits at jeg kom inn?? Føler at jeg ikke har vært så viktig, for jeg har jo to friske barn på 6 og 8 år fra før. Som om det har noe å si for meg!! Blir sinna! På kvelden/natta ble det ille, jeg ble kvalm, fikk vondt i ryggen, og blødde mer ,ikke kjempe mye men nok til at jeg ble redd. Fikk komme rett inn på legevakta.Snill lege, men hun var og opptatt av at de ikke fikk gjort noe og at jeg var gammel(blir 34) og at jeg har 2 barn fra før. Prøvde å ta en gyn.test men da blødde jeg så kraftig at det var håpløst for henne og se om livmorhalsen var lukket. Hun ringte vakthavende på Ahus, men de hadde ett akutt keisersnitt og kunne ikke ta imot meg. Legen sendte meg hjem med kvalmestillende og paralgin forte mot smertene.Hadde jo ikke så vondt da men.... Hun ringte meg igjen kl 0700 lørdag morgen og sa at jeg skulle ringe Ahus gyn på mandag morgen. Hun mente at jeg ikke trengte noen UL siden jeg blødde så kraftig, men siden jeg insisterte laget hun en henvisning. I natt blødde jeg så kraftig og var så svak at mannen min måtte hjelpe meg i dusjen. Ikke så mye blødning nå. Venter bare på UL i morgen. Er så glad familien min og hans ikke vet noe. Da gråter jeg ikke så lett. De på jobben vet at jeg er/var gravid, men de ser jeg jo hver dag. Familie er verre. Jeg gråter litt ,ler litt og kjenner meg helt utenfor meg selv. Dette ble veeeeeldig langt, men måtte bare få ut noe. Noen som vet når man evt kan prøve på igjen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588135-skulle-v%C3%A6rt-uke-11-idag/
J -76 Skrevet 2. september 2009 #2 Del Skrevet 2. september 2009 Kjære deg så trist! Virket ikke som om du har blitt særlig godt tatt imot av legene heller. Selvfølgelig skal du ha en UL nå for å sjekke status, og du er da ikke gammel! Jobber selv i helsevesenet og blir rystet av slike historier, fysj! Håper du snart får en skikkelig undersøkelse slik at du kan få klarere svar, ta vare på deg selv! Stor klem J Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588135-skulle-v%C3%A6rt-uke-11-idag/#findComment-140606283
AneG Skrevet 3. september 2009 #3 Del Skrevet 3. september 2009 Hei riaa75! Har nettopp vært igjennom en SA jeg også..hadde termin 5 april..begynte med små blødninger noen dager, så kom det en klump ut, og neste dag bare fosset det ut blod og klumper..idag blør det nesten ingenting..bare som brud utflod.. Var hos legen igår - skulle vært første kontroll - hun har bestilt time til GU m ultralyd slik at de kan sjekke at alt har kommet ut.. Jeg spurte også legen om når man kunne begynne igjen - og hun sa at når det hadde sluttet å blø kunne man bare begynne igjen - det var ingenting som sa at man burde vente (bortsett fra at man kanskje hadde kommet over sorgperioden sin) Vi hadde fortalt det til familiene våre (pga at vi skulle i bryllup og ville at familie skulle vite det før vi fortalte vennene våre) Jeg følte liksom at dette gikk veldig greit, men med en gang jeg "måtte" snakke om det, var/ er det skikkelig ille og gråter..nå har jeg hatt fri fra jobben snart en uke (fikk en ukes sykemelding av fastlegen), og merker at jeg syns det går bedre nå.. Vel, ble langt dette og...men hos de fleste går det greit neste gang man prøver - du er jo ikke mer enn 34, og det er ikke så gammelt at man burde forvente at det skulle gå galt..det er vel ikke før man fyller 38? at man anser mor som "gammel" Legen sa til meg at med min alder (32) så er det rundt 50% som opplever en SA, men at det går fint neste gang man prøver.. Lykke til! Håper det sitter bedre nesten gang for dere. Klem fra AneG Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588135-skulle-v%C3%A6rt-uke-11-idag/#findComment-140607800
Kronesis Skrevet 4. september 2009 #4 Del Skrevet 4. september 2009 Det er trist å være i en sånn situasjon. Jeg hadde selv termin 03.april og mistet denne uka. Jeg dro på ultralyd pga småblødninger. Viste seg at spiren hadde vært død i 2 uker... Jeg skulle inn to dager etter for å fjerne det. Men det kom ut av seg selv samme natt. Uten smertestillende ble det en tøff natt. Nå er smertene borte og kroppen kommer seg, men tristheten og sorgen er tung. Gynekologen sa at det bare var å prøve igjen, men vente til jeg hadde hatt en menstruasjon som sansynligvis kommer om ca 4 uker... Så da blir det vil å prøve ca samtidig for deg og meg riaa75? Er 31 og ikke helt ung lenger jeg heller.... Håper du kommer deg raskt og lykke til med prøvingen!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140588135-skulle-v%C3%A6rt-uke-11-idag/#findComment-140614538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå