Cessa med Christopher&Mia Skrevet 30. august 2009 #1 Skrevet 30. august 2009 Heisann.. Jeg har nå brukt Cerazette i 6mnd og ennå har jeg ikke fått regelmessig mensen. Ganske irriterende og aldri vite når den kommer og i begynnelsen lurte jeg jo på om det var pillene som gjorde det eller om jeg var gravid. Noen andre som fortsatt har uregelmessig mensen etter å ha brukt dem en stund?? Lurer på om det vil fortsette sånn når jeg allerede har brukt dem noen mnd eller om det fortsatt er mulighet for at det retter seg opp??!!
Lemonia Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Jeg brukte Cerazette tidligere. Hadde ingen vanlig mens, men derimot hadde jeg småblødninger hver dag. Det var så irriterende at etter 4 mnd sluttet jeg.
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 30. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2009 Ok. Hadde småblødninger helt i begynnelsen jeg også men det gikk over. Nå er det bare det at mensen aldri kommer på noe fast tidspunkt. Og kan komme med et mellomrom på 1 1/2mnd i stedenfor 1mnd. Gjør jo forsåvidt ikke noe å ha større mellomrom i mellom. Bare synes det er litt rart siden man liksom pleier ha eggløsning på samme tidspunkt vanligvis.
Lemonia Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Man får ikke eggløsning når man bruker p-piller. Vanligvis får man jo en blødning på slutten av brettet med p-piller, men hvorfor Cerazette gir så rare blødninger vet jeg ikke, men jeg vet om mange som har hatt alle slags problemer med det. Jeg liker ikke uforutsigbarheten.
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Jeg går på cerazette og har ingen mens blødning i det hele tatt.. Hadde mye den første måneden, mindre den neste og nå har jeg ingen blødning i det hele tatt.. er det som er bivirkningene av cerazette. at du kan få store blødning,uregelmessige blødninger eller ingen blødning i det hele tatt
AO3 Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Jeg har brukt Cerazette i 8-9 måneder nå, og med unntak av noen få dager med små blødninger etter et par måneder, har jeg ikke blødd en dråpe. Veldig fornøyd. Men det er veldig individuelt hvordan man reagerer på Cerazette... Uansett kan man ikke regne med å ha regelmessig mens.
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 30. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. august 2009 Da er dere heldige. Jeg trodde jo for et par mnd siden at jeg også hadde mistet mensen. Men så kom den jammen meg alikevel. Vanligvis har jeg mensen i 4 dager. Men etter jeg begynte med cerazette har jeg blødning i ca 8 dager. Det kommer ikke så mye hver dag. Litt her og litt der. Kan gå i flere timer uten noe som helst blod og tro mensen er slutt. Men så kommer det litt igjen. Jeg håpet jo at jeg skulle være en av de heldige som mistet den helt. Men når jeg har gått på pillen i 6 mnd nå uten å ha mistet den så da skjer kanskje det ikke med meg??!! Så man vil aldri få regelmessig mens med den pillen da eller?? Fikk ikke noe særlig info om den når jeg fikk resept hos legen. Begynte jo på den pillen pga at jeg ammet den gangen og fordi jeg har migrene.
Lemonia Skrevet 30. august 2009 #8 Skrevet 30. august 2009 Jeg vet ikke om man aldri vil få, det kan jo være det stabiliserer seg. Jeg har forresten også migrene, og byttet fra Trinordiol til Cerazette mest pga migrenen. Dessverre ble ikke anfallene noe bedre av Cerazette og selv om småblødningene var plagsomme var det migrene som var hovedårsaken til at jeg valgte å slutte. Noen måneder etter var jeg så godt som anfallsfri og skal aldri bruke hormonprevensjon igjen. Men det er nå en annen diskusjon. ;-)
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 31. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2009 Hvilken andre prevensjon er bra om man har migrene da? Hva bruker du nå?
Lemonia Skrevet 31. august 2009 #10 Skrevet 31. august 2009 Jeg bruker ingenting, bare følger med på syklusen og tenker at om det blir to tette så er det ikke verdens undergang. Det er egentlig ikke så veldig mange alternativer når man ikke vil ha hormoner. Kobberspiral er vel det vanligste, og det jeg har tenkt å bruke når vi er ferdige med barn. Mange tåler også hormonspiral siden hormonene virker lokalt, men jeg tror ikke jeg tar sjansen. Utover det er det bare kondom og slike fertilitetsmonitorer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå