Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere å la barna spise selv?

Jenta (9,5) mi viser veldig interesse, men liten evne til å få noe særlig av maten inn i munnen på egen hånd, enda. Men har begynt å la henne plukke brødbitene og putte de i munne, dette går sakte med sikkert beder og bedre. HUn vil jo ha skjea og spise grøt og annet selv også, men alt havner på gulvet;-)

Men det er vel bare å la henne fortsette , så lærer hun jo av seg selv.

Og så får vi heller rengjøre kjøkkenet for grøt på veggene og tomatsaus i gardinene daglig en tid framover..... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vel ikke vært flink nok til å la han, han har liksom ikke helt skjønt det. Dvs, han har null problemer å spise andre ting selv, som kjeks osv, men brødbiter sitter han bare og klemmer i hånden og så kaster de vekk. Jeg bør vel la han prøve mer....

Han er 9.5 mnd.

Skrevet

Poden her har akkurat skjønt det med å spise selv i går. Tidligere har han måtte suge brødbiten ut fra fingrene, men nå slipper han den når den er i munnen :D Vi har ikke øvd bare prøvd en 4-5 ganger. Plutselig skjønte han det. Litt kos at han er tidlig ute med noe for vi kommer oss enda ikke fremover og det er frustrerende. Han vil også ha skjea, men det blir bare klin, men han får ha sin skje så har jeg min :) ellers blir det bare hyl å grin.

Skrevet

De siste to dagene har jeg latt mini få lov til å prøve å spise brødbiter selv, og til min store forbauselse klarer han å plukke de opp fra bordet og putte de i munnen selv. Han var 7 måneder på fredag. Var en stolt pappa som forsøkte dette til frokosten i dag, og så hvor flink han er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...