Gå til innhold

16 mnd gutt, uten tolmodighet- mulig å lære han å drikke av kopp???

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min nekter å drikke,han drikker ikke av flasker eller noen ting. hver gang han skal drikke er det en kamp......

har kjøpt alle flaskene og tutene som er å få tak i, men han liker ingen.

har prøvd å gi han kopp, men det skjønte han hvertfall ikke!!!!

ikke skal han ha hjelp, å ikke får jeg vise han, ikke får jeg ta på verken han eller koppen, det hele endte med at han fikk hele melka i ansiket..... å nå vil han selvfølgelig ikke ha kopp lenger heller!!!

er det mulig å lære han å drikke av kopp, en gang for alle???

tips å råd noen??

Skrevet

drikker ikke deres barn av kopp??

Skrevet

Ja, det er mulig =) Begge mine har fått vanlig kopp (uten tut) når de var rundt 18 mnd... så hvis du vil så er det bare å begynne=) Enten går det eller ikke=)

Ellers er jo de avent tutekoppene fine, de kan du jo ta av antisølen på slik at det kommer mye mer melk/vann....Du får bare prøve deg frem=)))

Lykke til=)

Skrevet

Gutten vår på 14 mnd vil heller ikke drike av tutekopp. Men i dag tidlig gav mannen min han sjokolademelk på tutekopp, mannen min fikk han til å få i seg en minislurk, og da han kjente smaken gikk sjokolademelka ned på høykant. Og i hele dag har han bare drukket av kopp (ikke sjokolademelk altså). Så håper det varer:-) Er forresten sånn nubykopp, aventkopper vil han ikke ha enda...

Skrevet

Jeg har ingen råd, men gutten min på 7 mnd drikker av både kopp og vanlig glass, så det er absolutt mulig! :-)

Skrevet

Her har snuppa drukket fra vanlig glass fra før hun fylte 1 år. Hun er nå 16 mnd, og drikker kun fra vanlig glass. Hun er kjempeflink til å drikke fra glass, men det er fordi vi har latt henne prøve og feile. Blir litt søl i starten, men de får fort taket på det. La han få holde på med glasset så skjønner han fort hvordan det skal gjøres. Han ser jo dere gjøre det hele tiden.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...