Gå til innhold

3 bilseter i baksetet..noen som har erfaring med smale bilseter?

baby82

Anbefalte innlegg

Jeg venter et barn i feb. da er barna mine 1,5år og 4år men jeg tror rett og slett ikke at det er mulig å få 3 seter på siden av hverandre. Vi har ikke lyst å kjøpe ny bil, er det noen som vet om det der noen babyseter som er smalere enn andre? mitt maxi-cosi er klumpete på sidene synes jeg. Noen som har erfaring?

Fortsetter under...

Vi har Mitsubishi Grandis som er 7-seter og god plass i midtre rad men det er likevel snaut med plass til to bakovervendte seter + et vanlig sete (pute+rygg som bruker bilens belte) i midten. En liten pute er smalere og lovlig men vi er ikke helt komfortabel med den løsningen da vi gjerne vil ha hodestøtte også til 7-åringen. Derfor bruker vi et av de to bakerste setene til henne, får likevel plass til vognen på siden og det er jo bare et drøyt år minstemann sitter i sitt sete. Når hun vokser ut av babysetet overtar hun mellomste (som da er nesten 5år) bakovervendte og alle tre får plass i baksetet.

For deres situasjon er kanskje en løsning å bruke forsetet? De aller fleste biler kan jo skru av air-bagen og da kan man ha baby-setet foran og de to andre bak med en voksen i midten. Litt trangt kanskje men det er jo bare et drøyt års tid det er snakk om.

• 2 uker senere...

Hei.

Vi har tre barneseter i baksetet, men nå er våre barn 2 stk på 14måneder og en på snart 4år. Så vi har to maksicosi på base og en beltestol. Det går akkurat i vår passat. Hadde ikke plass til maxicosi uten base for da krasjet "klumpene" med det andre setet. Når vi startet å bruke maxicosi hadde storebror et hts-besafe.

Men erfaring på smalere seter kan jeg ikke skryte på meg. Men anbefaler å prøve med og uten base da det gjorde en stor endring for oss ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...