Gå til innhold

Noen med erfaring ang slåing og spytting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, her har vi en på 2 som nå i ferien har begynnt å slå og spytte på mor..... noen ganger gjør han begge deler. I dag satt han på faren sitt fang å spyttet på meg. Vet ikke hvor han har lært det hen, men det er ikke akseptabel oppførel. Far tar veldig lett på det. Her er det mamma som disiplinerer og er mest sammen med ham da far jobber helkontinuerlig skift. Hvordan få slutt på dette.....?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ja her har vi det akkurat likens. Vi eller jeg(mamma) sier ifra att han skal slutte og gjør han ikke det så må han gå på rommet sitt en stund og osftest velger han att slutte opp. Det går sikkert over snart skal du se :)

Skrevet

Her har jeg en 2åring som slår/klapser meg (mamma) og så ler han når jeg kjefter på han. Jeg stopper da hånden hans i det han prøver igjen, og avleder han med å spørre han ett spørsmål om f.eks. hva vi skal gjøre den dagen o.l.

Går som regel greit, men noen ganger så avbryter jeg situasjonen med at jeg trekker meg tilbake, å sier at jeg ikke vil f.eks. leke/kose med han visst han oppfører seg sånn.

Det resulterer stortsett i at han begynner å gråte, å jeg trøster han, å sier at visst han er snill så kan vi godt kose/leke. Da sier han unnskyld.

Det er viktig at pappaen også er med på å disiplinere særlig visst han er med i situasjonen. Så det synes jeg du bør ta opp med han. Fordi det hjelper ikke at den ene foreldren disiplinerer visst den andre bare sitter å blåser bort hele situasjonen.

Skrevet

Sønnen min ble 2 i august, og han har hatt en periode med slåing før, og nå har det begynt igjen. Det nytter ikke å holde fast armen hans og si strengt NEI, da bare ler han, og prøver å slå en gang til.

Det som funker best her, er at med en gang han slår, så bare reiser jeg meg og går rett ut av rommet. Jeg kommer tilbake etter et par sekunder, og sier "det er ikke lov å slå, da må mamma gå..." Det responderer han bra på, da skjønner han alvoret, og jeg slipper å bli sint og frustrert.

Han har også begynt å spytte i det siste, men ikke direkte PÅ noe/noen heldigvis-- Jeg sier at det ikke er lov til å spytte inne, men at han spytte når han er ute - men vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert hadde han forsøkt å spytte på meg...Sannsynligvis hadde jeg bare reist meg og gått ut av rommet da også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...