Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere den fremdeles? Mini er 16 mnd. Vi bor i leilighet hvor soverommene er på hver side av stua. er jeg våken og alle dørene er åpne kan jeg høre om hun skriker. Har hatt babycall for lettere å høre om hun våkner eller ikke har der bra. Har vært redd for ikke å våkne når hun trenger hjelp. Men denne babycallen bråker så ille at jeg noen dager ikke har orket å ha den på lenger. Jeg sover dårlig og er ganske utslitt av den. Nå lurer jeg på om jeg skal investere i en ny, eller om det ikke er nødvendig. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor også i ei leilighet der soverommene ligger tett på stua og mitt og mini sitt soverom rett over gangen for hverandre..pleier å se til han før jeg sovner og ha døra på gløtt. Jeg bruker da av og til babycall`n enda,men hører han uansett,så jeg ville heller kutta ut enn å kjøpt ny..

Skrevet

tror vi kommer til å bruke babycallen leeeenge - det er jo så kjekt å kunne gjøre alt mulig annet (f.eks. klippe plen etc) uten å måtte følge med hele tiden. bruker den også ute i vogna.

(17 mnd)

Skrevet

Er dere ikke hos venner i helger å har med barnet å legger an på et rom mens dere koser dere med mat å drøs med venner?

Her er snuppa 16mnd snart å vi bruker den når hun sover ute i vogna i helgene når hun ikke er hos dagmamma.

Å når vi er på besøk til venner ligger hun på et rom i reisesenga å da er det greit å ha babycallerene så vi hører henne;)

Men folk må finne selvfølgelig ut hva de har behov for,men slik har vi det vertfall:) Lykke til.

Å hvis dere skal kjøpe babycallere hadde jeg valgt noen litt dyrere som ikke stråler hvis det ikke er bevegelse,lyd.. Bare min mening da:)

Skrevet

Vi bruker ikke babycall med mindre vi er utendørs. Aldri gjort. Vesla sover 10 meter unna med to lukkede dører mellom, men vi hører likevel at hun våkner når hun en sjelden gang gjør det.

Skrevet

Vi sluttet med babycall for lenge siden. Jenta mi sover på andre siden av gangen med døren igjen og vår er åpen. Vi hører henne hvis hun våkner og gråter. Dersom hun våkner og småprater hører vi kanskje ikke alltid det, men det føler jeg ikke at vi trenger å høre heller. Jeg vil ikke bruke babycall "unødvendig" pga stråling.

Skrevet

HI her

vi kjøpte en babycall fra Doro. De hadde bare den og super nova da vi var på babyshop. Siden jeg ikke visste hvor mye vi kom til å bruke den kjøpte vi doro, som var et billigere alternativ. Og i følge de i butikken strålte den ikke noe mer, da den kun aktiverers ved lyd. Men nå vet jeg ikke helt med det, for den bråker og står i også når rommet er tomt. I trehus er den helt vill og bråker i ett om man ikke setter den på noe med polstring. Reagerer kanskje på vibrasjoner. Jeg vet ikke. Hadde egentlig mest tenkt på her hjemme da jeg la inn dette innlegget. Men etter å ha lest svarene kom jeg på at jeg faktisk trenger babycall når vi er på hytta eller hos foreldrene mine, hvor hun sover i en annen etg. Så får jeg da investere i en ny:) Tror besteforeldre også setter pris på å slippe den støyen.I vogn har vi ikke hatt behov for den, da vi ikke kan la vognen stå ute her.

Noen babycall anbefalinger?

Skrevet

Hvis du likevel hører henne, ville jeg helt klart kuttet ut babycall. Statens strålevern anbefaler å vise varsomhet ved bruk av babycall på grunn av at vi ikke vet virkningene av strålingen de små blir utsatt for. Hvis du skal investere i ny, ville jeg gått etter en som har lave stråleverdier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...