Gå til innhold

Kan man sy bæresjal selv?

Anbefalte innlegg

Har surfet litt på nettet ang bæresjal, og ser at det finnes både elastiske og vevde sjal, samt noen bomullssjal. De er ca 5 meter lange og 70-90 cm brede....

Jeg har masse stoffer selv, og lurer på om man kan sy dette selv. Noen som vet?

Jeg har dessuten både Meitai og babybjørn, så jeg tror ikke jeg gidder å investere i bæresjal i tillegg, men synes det ser mest behagelig ut å bruke når babyen er bitteliten...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140587077-kan-man-sy-b%C3%A6resjal-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jysk har hatt ett stoff som egner seg som sjal,heter loisa,men lurerr på om det ikke er i salg lengre...er litt usikker på dette...

Men,ett vanlig bomullsstoff er ikke så bra å bruke,-gå inn på tettinnttil.no,og søk litt i trådene der,eller start en selv,der er det mange damer som har veldig god peiling på dette;)

jysk har hatt ett stoff som egner seg som sjal,heter loisa,men lurerr på om det ikke er i salg lengre...er litt usikker på dette...

Men,ett vanlig bomullsstoff er ikke så bra å bruke,-gå inn på tettinnttil.no,og søk litt i trådene der,eller start en selv,der er det mange damer som har veldig god peiling på dette;)

• 10 måneder senere...

de bæresjalene som blir solgt, er vevd på spesielle måter sånn at de er veldig stødige og ikke revner så lett. Det er jo mange sikkerhetsforskrifter når der gjelder å bære babyer. men du kan bære i hva du vil, men vanlige bomullstoff er kanskje ikke så gode fordi de fordeler ikke vekten jevnt, og det kan bli noen stramme skarpe kanter i bretten f.eks der knærne til babyen er. og da kan det bli vondt for babyen og få lite blodsirkulasjon ol..

jeg er ikke proff altså, men det er disse prinsippene sånn som jeg har forstått de når det gjelder stoff i sjal

men det som kanskje er litt lettere, som jeg synes fungerer fint på nyfødte som du kanskje ikke vil ha i meitai, er lommeslynge, det er veldig lett å sy, og du kan bruke hvilket som helst støff, helst noe mykt da kanskje,m og du kan prøve å polstre siden der knærne er om du skal bære nåe knøttene blir større :)

syoppskrift er inne på tettinntil -sysiden - lommeslynge

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...