Gå til innhold

LIV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Liv som en av favorittene, synes det er et enkelt og fint navn og vil helst ha et navn som ligger et godt stykke unna navnetoppen. Det er ca 50-60 pr år som får navnet Liv.

MEN nå synes jeg at "alle" middelaldrende og voksne damer heter Liv. Er navnet "for mye i bruk" (25000 i Norge - ca det 5. mest brukte navnet) slik at det rett og slett er litt "kjedelig" og "livløst", om dere skjønner hva jeg mener....?

Blir glad for innspill!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er også glad i Liv, men min mann vil det ikke. :) jeg synes det er et flott navn, og det gjør ingenting at det er mange voksne damer som heter det! det er overhodet ikke kjedelig og livløst, det skal du ikke bekymre deg for. :)

tilgi meg det jeg nå skal skrive: hvis man er RIKTIG kynisk så kan man jo si at om førti år er det "kun" din datter som heter det (fy skam meg, det var makabert, men det måtte jo nevnes)

hold på Liv du, det er nydelig! har du tenkt å ha dobbeltnavn da, eller holde det enkelt?

Skrevet

Jeg synes Liv er kjempefint og vurderer det selv om det blir en jente;)

ps. synes man burde tenke litt mindre på hva andre heter og mer på hva man selv liker - navnetrender snur så fort likevel

Skrevet

Liv er et flott navn, og jeg vet ikke om noen små jenter som heter det nå. Hun slipper å dele navnet sitt med mange i klassen/vennegjengen i motsetning til Ida, Emma, Thea, Sara og resten av jentene-med-korte-navn-som-slutter-på-a.

Skrevet

Liv er utrolig vakkert, kunne glatt vurdert det selv! Stødig, flott, vakkert!

Skrevet

Gå for Liv du. Selv om det er mange i Norge som heter Liv, er det veldig få barn som heter det, og jeg mener at det er veldig positivt.

Skrevet

Liv er et tidløst og nydelig navn, men lite brukt i dag, og derfor ikke kjedelig.

Jeg syns Liv vil være et "friskt pust" blandt alle Emilie, Emma og Thea.

Live og Liva er mer inn i tiden, og derfor mer "kjedelig", men flotte navn det og.

Skrevet

Liv er tidløst og pent, ja - kjør på!

Skrevet

Takk for positive tilbakemeldinger :-)

Live er jo også fint, men noe mer poppis i disse dager, så det blir nok ikke den varianten...

Enig at Liv er flott og sterkt navn, samtidig som det er veldig enkelt.

Dessuten vil jeg gå for et norrønt navn siden de to andre barna har det.

Alternativet er Eira, forresten. Kanskje vi bare på se hva som passer når hun kommer?

Skrevet

Jeg syns Liv er kjedelig. Liva eller Liva er mye bedre.

Hva med Olivia? Det er nydelig!

Skrevet

Liv er et veldig flott navn!!

Synes ikke det er et kjedelig og livløst navn i det hele tatt....

Skrevet

Liv er vakkert og tidløst, og selv om det var vanlig blant dagens bestemorgenerasjon, er det ikke vanlig blant dagens småjenter, og helt klart modent for en renessanse, syns jeg.

samme med Eva.

Skrevet

Olivia er mye mer brukt blant dagens småjenter - og altså mye kjedligere enn Liv...

Skrevet

Syns både Liv og Eira er veldig fine navn!!

Navnetoppen til Liv var jo på 1940 tallet,så tenker ikke at det er et veldig stort problem at mange heter det, siden det er en helt annen generasjon. Men forstår om dere kanskje vil ha et noe sjeldnere et.

Likevel er det jo et tegn på at det er et navn som består tiden... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...