ALIICE Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Skal starte opp med Ivf, men går på privatklinikk. I det siste har jeg vært en del innom gyn avd på st.olavs, og det som slår meg er at alle som hører til (altså pasientene) fertilitetsklinikken, sitter på "utstilling" utenfor døra der det med store bokstaver står FERTILITETSKLINIKKEN! Jeg vil ikke fram til at man skal skamme seg over å må ha ivf, men litt diskresjon hadde vel ikke skadet? Alle som går forbi der skjønner jo med en gang hva du skal der. For min del hadde det ikke vært komfortalbelt.
Phoenix1 Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Hei du. Jeg er så enig med deg. Har selv vært der og man sitter faktisk på utstilling ja...møtte faktisk en tidligere arb.kollega som tilfeldigvis gikk forbi da jeg satt der...og ho skjønte jo selvsagt hva jeg skulle...det va ikke særlig morsomt... Du skriver at du skal privat. I Tr.heim eller? Vi holder til på Medicus.
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Har tenkt det samme som deg ang å sitte på utstillign der... jeg kjenner heldigvis ikke så mage i Trondheim så for min del gikk det greit. Man trenger privatliv midt oppe i forsøkene....Man skulle ha kunnet gått inn å sittet skjermet på et venterom...så enig med dere. Nå har jeg vært så heldig å lykkes så jeg håper jeg slipper å sitte der mer om alt går bra. De er iallefall fantastisk de som jobber der:-) Har hørt mye bra om Medicus også...
Katten74 Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jeg er også enig! I tillegg har jeg litt dårlig erfaring med enkelte ansatte der. Etter å ha blitt utredet av Medicus, ble vi enige om å forsøke først på St. Olav. Dette dreier seg jo om mye penger, så vi skulle gå dit først. Der fikk vi beskjed om at det ikke var noe ventetid. Men likevel startet de sin egen utredning, og det gikk flere mnd. (man er ikke direkte tålmodig i en slik periode:-) Når vi ringte om div spørsmål, ble vi enten møtt av folk som var sure, uintressert, eller ble satt over til neste, neste, neste til man ble brutt.. Vi bestemte oss etter en stund å gå tilbake til Medicus, og har ikke angret! Selv om vi har hatt 2 ivf uten resultat... Men de menneskene på Medicus er helt fantastisk, man kan ringe døgnet rundt, og når du kommer dit er det som å treffe gamle kjente! Så kommende lønninger/sparepenger osv går nok dit framover... Lykke til:-)
Phoenix1 Skrevet 1. september 2009 #5 Skrevet 1. september 2009 Enig med deg Katten74. Medicus e en super plass. Virkelig enestående folk som jobber der. Holder dere på med forsøk nå? Eller skal dere til med noe i nær framtid?
Katten74 Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Hei Phoenix1 Vi har en pause nå til oktober. Dr Erling (forresten den kuleste mannen på jord!.-), anbefalte å la kroppen få roe seg ned i 8 uker. Eggstokkene er vel litt overstimulert etter to tette forøk:-) Er jo selvfølgelig super ivrig etter å komme igang igjen, men vi vet jo at de har enorm peilig på dette, så vi følger anbefalingene:-) Enn dere?
Phoenix1 Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Hei. Vi holder på med et forsøk nå. Ska ha uttak i morgen faktisk....litt skummelt... og veeeldig spennende.... Dr. Erling e en kul kar ja. Bor dere i Tr.heim eller? Ikke lenge til oktober da. Da e dere igang igjen.
Katten74 Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Hei igjen:-) Ja da har vel du kanskje vært å satt inn idag??? Spennende!!! Håper det går bra:-) Ja vi bor i Trondheim, dere og? Nei ikke lenge til Oktober... men syns faktisk det er litt greit med en pause etter to tette forsøk. Vært på hytta i helga og kosa oss med mat og (masse) rødvin:-) Lader opp som jeg så fint kaller det:-)
Phoenix1 Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 Har satt inn egg i dag ja. Et fint 8-delt et. Så det blir spennende framover... Vi bor litt lenger nord. Ikke så langt fra Værnes.
Katten74 Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Lykke til!! Må få høre hvordan det går fremover da:-) Og husk å ta livet med ro og la mannen dulle med deg;-)
MoNaLiZa Skrevet 8. september 2009 #11 Skrevet 8. september 2009 Helt enige med dere om det dere sier om St. Olavs og Medicus!! Fertilitetsklinikken på St. Olav er helt håpløs etter min mening. Jeg har ALDRI i mitt voksne liv blitt behandlet så dårlig som jeg har blitt der. Føles som man er på et samlebånd. Og man må iallefall ikke stille noen ekstra spørsmål for da ser de bare surt på deg. Og så kom de med idiotiske og sårende kommentarer. Hadde første forsøk der og det var negativt. Og det er helt merkelig hvordan venterommet er plassert. Første du ser før vi går inn er et skilt hvor Fødene skal gå... Så kommer man til det åpne venterommet (og det er litt vanskelig når man jobber på sykehuset og kjenner en del der)... Og til slutt må de som skal på Gyn.Avdeling går forbi Fertilietsklinikken - kanskje de ikke kan få barn mer... Merkelige greier... Så gikk jeg over til Medicus... Og STORTRIVES!! De er så utrolige snille der. Og de er alltid behjelpelig hvis du ringer eller er der. All ære til dem. Og Dr. Erling er jo så god og snill:) Det at vi føler oss trygge og godt behandlet veier opp for alle pengene vi må betale ekstra. Det er så utrolig viktig i den perioden vi går igjennom!! Så nå er jeg ruger - 1 egg:) Ønsker dere alle masse lykke til!!!
kikki73 Skrevet 8. september 2009 #12 Skrevet 8. september 2009 Hei Trist å høre at flere har så dårlig erfaring med St.olav. Jeg har vært der mange ganger og skal igang med søskenforsøk nå snart, håper vi da... Vi er VELDIG fornøyde med de som jobber der:) Har vært borti ei som virket litt gretten, ellers bare supert! Og jeg har som sagt vært der maaaange ganger! Vil bare si dette så nye prøvere som hører til på St.olav ikke skal få skrekken!! De er som regel både hyggelige og veldig flinke! Men jeg er enig i at "venterommet" er helt bak mål! Å så er de vanskelig å treffe på telefonen;( Lyke lykke til!
Katten74 Skrevet 8. september 2009 #13 Skrevet 8. september 2009 Hei MoNaLiZa Det er jo utrolig synd at flere av oss har dårlig erfaring med St Olav, de er jo tross alt sikkert flinke med det de holder på med, men trenger vel den ekstra medmenneskeligheten som Medicus har. Jeg jobber også selv på huset, og ønsker ikke å sitte på utstilling eller bli oppfattet som en forrstyrrelse i deres jobb om man spørr om noe. Men uansett, nå har vi valgt Medicus som vi vet hva står for!:-) Ønsker deg all hell og lykke, og at gullegget er i boks:-)
MoNaLiZa Skrevet 9. september 2009 #14 Skrevet 9. september 2009 De på St. Olavs er helt sikkert kjempeflinke i det de gjør, men jeg synes medmenneskeligheten er så utrolig viktig i det vi gjennomgår. Hadde det vært f.eks. en kneoperasjon, så hadde jeg ikke brydd meg. Jeg har selv vært på servicekurs med flere av de som jobber der og har hørt hva noen av dem sier "bak ryggen" til pasientene. Blant annet: pasientene maser, og pasientene ringer bare for å få forskjellige svar... Syns det er helt utrolig. Mulig jeg bare har truffet på de legene og sykepleierne som er/virker slik. Legen (en litt eldre herremann) som tok ut egg og satte inn synes jeg var kjempegrei, ellers veldig dårlig erfaring. Håper ingen tar seg nær av deg jeg sier. Det er bare min personlige mening (...og litt hormonell er jeg nok også...) Ønsker alle som er på St.Olavs og Medicus lykke til. Håper også gullegget/gulleggene sitter!! Ha en super dag!
Phoenix1 Skrevet 9. september 2009 #15 Skrevet 9. september 2009 Jeg har ingen negative erfaringer med de som jobber på St. Olavs. Syns bare at beliggenheten til klinikken og selve venterommet e veldig merkelig. IVF el barnløshet e jo en ganske privat og spesiell situasjon og jeg ønsker iallefall ikke at alle som går forbi skal se hva jeg skal. Men som sagt ingen dårlige erfaringer ellers. Syns det va veldig trivelige folk der. Riktignok litt vanskelig å få tak i på telefon da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå