Gå til innhold

Vasking av tøybleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvilken vaksemiddel dere bruker å vaske tøybleiene med. Tror kanskje det sitter igjen vaskemiddel i bleiene etter jeg har vasket de uansett hvor mange ganger jeg vasker det. Vasker en gang me vaksemiddel uten parfyme (pulver), bruker derreter å kjører de gjennom 1-2 programmer på 60 grader uten såpe. Tror kanskje det sitter igjenn såpe siden min gutt er veldig rød neden til hele tide den siste månden. Hvilken vaskemiddel bruker du, er det noen som har prøvd vaskenøtter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker flytende Blenda sensitive. Jeg har inntrykk av at de fleste tøybleieforeldre bruker det. Jeg kjører først en kaldskylling, så en runde 60 grader med 25-30 ml Blenda, og noen ganger en ekstra skylling til slutt.

Her bruker vi mest AIO-bleier med fleece innerst, da slipper fuktigheten gjennom til innlegget uten å føles så veldig våt mot huden. Er gutten min sår, smører jeg mes A-creme og prøver å skifte hyppigere.

På tettinntil.no finner du mange tips og råd. Lykke til!

Skrevet

Bruker også flytende Blenda sensitiv, og man skal bare bruke LITT vaskemiddel, max halvparten av anbefalt mengde. Har fått anbefalt å ikkje bruke vaskePULVER då dette er vanskeligere å få skylt ut av bleiene. Min søster vasket tissebleiene uten vaskemiddel da hennes datter reagerte så fort, og det funket fint. Eg arvet de bleiene etter henne, og de var helt rene og fine og luktet ikke i det hele tatt :)

Gjest splætt
Skrevet

Jeg bruker vaskenøtter på bleiene, og det funker helt fint. Har prøvd det på barnehageskitne klær også, og det syes jeg ikke er like effektivt. Men så er jeg ikke så god på flekkfjerning i utgangspunktet:P Du kan jo kjøre en kokvask helt uten vaskemiddel, da blir jo bleiene desinfisert uansett og de burde bli fri for gammel såpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...