Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Det sies at det tar 3 dager. For min datter tok det 1 uke. Hva med deres 1-åring?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Sies det at det tar 3 dager.. tror jeg ikke noe på. 3 dager er det man får av arbeidsplassen til tilvenning av barnet i barnehage, med betaling. Er jo ikke noe regel, alle barn er jo forskjellige. Noen trives fra første stund, andre bruker flere uker. Min gutt (litt større da, 17 mnd) brukte nok mer enn en uke.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #3 Skrevet 30. august 2009 Vi har bare halv dag, men brukte 3 dager på tilvenning. Tilvenningen var nesten meningsløs. Jeg var med han nesten hele tiden, og han fikk nesten ingen oppfølging fra personell. Men det gikk greit da han var hele tiden med personell 4. dag.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 min 1åring trengte bare en dag, men var der en time sammen med han dag 2 og 3. (fordi jeg ikke klarte gå fra han) han storkoste seg fra dag 1.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Vi brukte tre dager, hadde sikkert gått på to, men jeg har ikke begynt å jobbe ennå så vi hadde god tid :-) Forøvrig er det ikke vanlig å få tre dager fri med lønn fra arbeidsgiver for innskoling i barnehage. Vi har en dag med lønn...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Vi hadde 3 dager med tilvenning er jo det barnehagene og arbeidslivet stort sett legger opp til. Jenta mi trengte 2 uker. Er nok veldig forskjellig fra barn til barn.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 er det masse andre foreldre der oxo da når det er tilvenning?jeg har angst å gruer meg noe inn i h.til guttungen starter i barnehage..
Anonym bruker Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Til anonym 18:23 Når skal barnet ditt begynne i barnehage da? Hvis det er midt i barnehage-året blir det sikkert ingen andre foreldre der. Jeg var der 1,5 timer sammen med barnet 1. dag, 2. og 3. dag 1 time sammen og 1 time alene. 4. dag 4 timer alene og 5. dag 5 timer alene. Trivdes fra 1. dag. Går som regel bra
blomstre Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 Anonym 18.23 De tar ikke inn fler barn på samme dag i barnehagen :-) På vesla sin avdeling har det i høst begynt 5 nye. Den første startet 18 aug og den siste starter i dag 7 sept. Hvis noen har begynt i samme uke så har en begynt på mandag og en begynt på onsdag. Ring til barnehagen og spør om å få komme på besøk en dag først. Og ta gjerne opp med personalet at du gruer deg. De er vandt til å håndtere både spendte barn og foreldere ;-) Her viste det seg at barnehagestarten var skummlest for mor, og at det ikke var noe å grue seg for i det hele tatt... Håper det kommer til å gå like fint hos dere også, masse lykke til!
Varm melk med honning Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Jeg og gruet meg fryktlig til at ettåringen min skulle starte i bhg. Vi har aldri hatt barnevakt lenger enn noen timer på kvelden et par ganger og stort sett vært sammen 24-7. Nå har jeg levert, dette er fjerde uken, og det går så fint. Litt tøffere å levere mandager, men går bedre utover uka. Det som forundrer meg mest er vel at jeg gruet meg sååå mye i forkant, og nå, bare 4 uker etter gledet jeg meg til å levere han der. Han storkoser seg, har knyttet seg til primærontakten sin, og de er sååå flinke til å finne på ting. Han har blitt mer sosial på den lille tiden han har vært der, og syns de andre barna er kjempespennende. Men det er trist å levere, men gjør som meg, ring en halvtime etterpå og hør hvordan det går. Gråten gir seg fort, de små er lettere å distrahere. Masse lykke til med barnehagestart.
Berta_78 Skrevet 7. september 2009 #11 Skrevet 7. september 2009 Vi hadde satt av tre hele dager, i tillegg til at vi hadde satt av halve dager i to dager til, men på dag to var han helt happy med å være uten oss, og dag tre ble nesten vanlig barnehagedag. Han har ikke felt en tåre eller virket misfornøyd i det hele tatt. Nå etter noen uker, smiler han som en sol når vi nærmer oss barnehagen. Lurer på om jeg er veldig kjedelig å være sammen med...:-)
Gjest Skrevet 7. september 2009 #12 Skrevet 7. september 2009 Brukte 1 uke med min datter. Nå har hun gått ibhg i 2 uker og først nå virker det som det løsner. Hun spiser lite og sover lite enda, men regner med at det går seg til. Det går bedre for hver dag som går. Trodde det skulle gå bedre siden hun har vært med og hentet og levert storebror på den avd siden hun ble født, så hun kjenner jo alle barna og de voksne fra før av. Sønnen min har hatt 2 tilvenninger. Først da han var 16 mnd. Han elsket bhg fra dag 1, så var aldri noe problem der. Han begynte i ny bhg i fjor, var da 2 år. Hadde nettopp hatt 1,5 mnd. ferie + at han ble storebror uka før så var litt nervøs for hvordan det skulle gå. Han trengte kun 1 dag med tilvenning i den nye bhg. Dagen etter start fikk sambo bare beskjed om å reise og hente han etter sovingen. Så barn er veldig forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 Dag 1 var vi 3 timer på "besøk", dag 2 og 3 var jeg 3 timer men gikk når hun skulle sove, hentet henne 3 timer seinere. Gikk helt fint, ikke en tåre felt, og hun er skeptisk til andre barn. (Men vant til at mamma og pappa går fra henne, har vært hos dagmamma i 3 mnd). Jeg har sosial angst, og led meg gjennom første dagen i bhg, resten gikk greit - både jeg og personalet har fokus på barnet! Lykke til!
dorris1 Skrevet 8. september 2009 #14 Skrevet 8. september 2009 Hei:)Jeg har oxo sosial angst og gruer meg veldig til ungen bagynner i barnehage .han er nå 8 mnd.Var det mye foreldre der når du hadde tillvenning.?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #15 Skrevet 8. september 2009 min sønn begynte i bh 1 mnd før jeg skulle ut i jobb, da var han 10 mnd.var kjempe redd på hvordan han skulle trives der når han var så liten. fikk en hel mnd gratis med tilvenning, kjempe flott av bh:) første dagen var jeg der med han noen timer så gikk vi hjem, andre gangen var jeg der til han la seg i bh så gikk jeg hjem og kom når han våknet. 3 dagen var han der alene , gikk veldig bra. jeg bor rett ved bh så kunne komme fort hvis det var noe. men han trivdes så utrolig godt, så ikke noe problem. syns ikke du skal høre på at det tar 3 dager, alle barn er individulle og noen tilpasser seg raskt andre trenger mer tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå