Gå til innhold

Antibac, HJEEEELP???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig for gravide å bruke antibac??????? Har brukt dette en del ser dere:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. MEN alt med måte da. Jeg bruker det når jeg ikke har muligheten til å vaske meg m vann og såpe. Bruker det ikke når jeg er hjemme eks (kun hvis jeg lager mat m rått kjøtt osv).

Alt vi smører på huden tas jo opp i kroppen, men samtidig så er det nok mange bakterier som man ellers kunne blitt smittet av som er mer farlige...

Skrevet

Jeg bruker håndsprit når jeg har vært i butikken, holdt på med penger, fyllt bensin eller andre ærender på offentlige steder hvor mange ferdes. Legekontoret osv. Bruker det ikke hjemme. Annet enn hvis jeg er syk eller har syke hjemme.

Med andre ord blir det nok en og annen sprut hver eneste dag nesten når jeg er på farta. Så er dette farlig for gravide ligger nok jeg dårlig an....

Jeg tror ikke man skal overdrive bruken normalt sett, men akkurat nå har vi en influensaepedemi over oss og vi er gravide og bør helst holde oss friske. Så å bruke det nå en stund tror jeg er lurt. Men jeg tror ikke det er farlig. Leger på sykehus, sykepleiere osv bruker det jo masse, og jeg har aldri hørt noen restriksjoner for gravide der.

Skrevet

nei det skal ikke være farlig. jobber selv i helsesektor, og vi bruker dette flere ganger daglig!

Skrevet

det er forresten en liten dæsj med antibac som brukes hver gang, hadde nok vært anderledes om du skulle smøre hele kroppen din ;)

Skrevet

Jeg jobber også innenfor helsesektoren og bruker ulike typer antibac flere ganger om dagen. Sist jeg var på UL fikk jeg en dose antibac av legen etter at vi hadde håndhilst og hun ville neppe ha gjort dette hadde det vært farlig for meg/ fosteret.

Skrevet

Nei, det kan jeg ikke tenke meg. Bruker det VELDIG mange ganger per dag på jobb. Bare ikke innhaler.. :-)

Skrevet

Nei, det er ikke farlig! Så lenge du ikke drikker det ;)

Men for oss vanlig friske dødlige mennesker er det ikke nødvendig å bruke det.... Sett bort fra diverse tilfeller seff.

Riktig handvask osv er bra nok.

Antibac tar jo også bort de gode bakteriene. I tillegg til at vi stiller mye dårligere sykdomsmessig om ikke imunforsvaret får tatt seg en svingom med en forkjølelse i ny og ne!

Jeg vet av et barn som ble sykt og døde; da sa legene at hun hadde hatt mye bedre sjangser om hun bare hadde hatt en forkjølelse nylig. Da hadde imunforsvaret slått ut tidligere.

Det er klart en ikke skal tenke slik hele tiden... Men det er ikke bra om alle skal gå å desinfisere seg hele tiden heller.

For kronisk syke er saken noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...